fredag den 23. marts 2012

Nålefiltet påskehane

Påskepynt er normalt ikke noget jeg går meget op i, bortset fra æg. Jeg har en aversion mod små nuttede kyllinger og påskelam og -harer lavet i syntetgarn. Jeg vil dog godt have lidt pynt til påskefrokosten, når den tid kommer. 

Denne nålefiltede påskehane er lavet ved at hækle en cirkel i noget tykt uld i en afskyelig farve - noget som jeg alligevel aldrig ville få brugt. Cirkelen er foldet og syet sammen. Fyldet er noget af al den afdækningsplast vi brugte sidste weekend, da vi fik malet huset. Så har det da gjort fyldest mere end en gang :-)

Herefter har jeg nålefiltet udenpå med almindelig karteflor i den gule farve. 
Halen er dannet af krøllede uldtotter i forskellige farver. De er sat fast på "gumpen" med filtenålen. 
Hovedet er formet af uld, som er nålefiltet på. Benene er snoet ståltråd beklædt med uldgarn.

Han er dog lidt ensom, så måske skal han have en mage - måske en hel familie? ;-)



11 kommentarer:

Elfepigen sagde ...

Nauhh hvor er han sød, de ideér du får Dorit,jeg er fuld af beundring:)
Glæder mig til at se resten af familien:)
Super flot baby tøj du viser i sidste indlæg.

Knus og kram herfra

Marianne sagde ...

Hvor er den sød, selvfølgelig skal den ha en hel familie - andet ville være dyrplageri ;0))

Varme tanker
Marianne

Marianne sagde ...

Så gjorde du det igen. Du er super kreativ.

Anita Tørmoen sagde ...

Så flott påskehane du har laget. Den blir koselig å ha på påskebordet:)

Moster Pips sagde ...

Ene hane i hønsegården uden høns,
det duer ikke;0)
Slet ikke når han er så flot.
God weekend.

Helle Jescika sagde ...

Den er virkelig skøn. Den skal da have en familie

dqpage sagde ...

helt perfekt
- og med helt sin egen personlighed :o)
hilsen Mona

Oline Art sagde ...

Den minder mig helt vildt om en flok høns vi altid havde derhjemme til påske - Gad vide hvor de mon er blevet af..?

Pysselfarmor sagde ...

Stolt och snygg är han!

Trine F sagde ...

Den er altså bare flot.

Du skal da lave en hel flok, det er der da ingen tvivl om.

God weekend

Ulla Røjkjær sagde ...

Jeg er forelsket. Hvor er han skøn.