lørdag den 5. maj 2012

En idé: forvandling af et tørklæde

En veninde havde et rigtig fint og stort (70 x 180 cm) broderet silketørklæde, som hun havde købt på en af rejserne til Østen. Problemet var, at hun aldrig fik det brugt - det lå bare i skabet. Vi snakkede om, at det sikkert kunne forvandles til en slags vest - eller "et-sjal-på-en-anden-måde", og jeg fik frie hænder. 


Tørklædet blev klippet midt over. De to stykker blev spejlvendt, så der kommer frynser i begge sider. Så syede jeg siderne og skuldrene sammen. Jeg ville ellers have lavet en halsudskæring, men Vera ville gerne have vesten åben hele vejen ned foran, så jeg klippede det ene stykke op og kantede med noget af det silke jeg tog med hjem fra Thailand. Voila - et minimum af syning og en dejlig vest som lige varmer der, hvor den skal, uden at være for varm.



15 kommentarer:

flet ogsjov sagde ...

Hvor er den smuk, og genialt brug af et skønt stykke der ellers ville ligge uberørt hen...

Madame sagde ...

Hvor er den elegant, Dorit - et stykke unika! Stoffet er utrolig smukt med de små broderier.

Den gamle krage sagde ...

Jamen søde bette du - du er da genial!
Hvor ER det flot.
Jeg kommer og besøger dig, næste gang jeg skal ha' noget ændret (jeg ved godt, hvad det koster - kommer alligevel!)!!!

annelises kreativiteter sagde ...

Det var god en rigtig god idé og smukt er det blevet. Jeg vil også lige kommentere din hæklede strikkede kjole og trøjen som jeg synes er meget flot og nogle dejlige farver. Du laver mange fine ting som jeg glæder mig over at følge med i.

Elfepigen sagde ...

DET var da en genial idé Dorrit:)
Smukt resultat...
Og fra sidste indlæg...uha en skøn,skøn bluse:) i smukke,smukke farver.
OG tak for turen til Kina,det er så dejligt at få lov at kigge med:)

Knus og kram herfra

Elfepigen sagde ...

DET var da en genial idé Dorrit:)
Smukt resultat...
Og fra sidste indlæg...uha en skøn,skøn bluse:) i smukke,smukke farver.
OG tak for turen til Kina,det er så dejligt at få lov at kigge med:)

Knus og kram herfra

Lissie sagde ...

Hvor den er smuk!

Kim Og Pernille sagde ...

Sikke dejlige farver og en utrolig smuk halsudskæring du har syet. Den tror jeg din veninde bliver rigtig glad for.

Helle sagde ...

For en flott idé å lage en vet ut av et så nydelig sjal. Av og til kan man sitte på skatter uten å være klar over det selv, slik som din venninne nå gjorde.

Er vild med de farger du har valgt i genseren i innlegget under. Helt nydelig, og absolutt farger jeg forbinder med deg.

Så spennende å få oppleve den kinesiske-mur. Den står på listen sammen med pyramidene over ting som skal sees og oppleves.

Unknown sagde ...

Herlig, nå kan det brukes på en ekslusiv måte. Det er ikke alltid like lett å klippe i et slikt fint sjal. Genseren under ser ut til å bli veldig fin. :))

dqpage sagde ...

Meget smukt og specielt
Hilsen Mona

Roos sagde ...

What a gorgeous fabric...

Nana sagde ...

What a great blog you have!!!!!

Nana from Germany

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Super fin ide! TAk for den.

Anne T. sagde ...

WAUW! Virkelig god idé! Den vil jeg huske... eller sende ubrugte tørklæder til dig. ;)

De bedste hilsner
Anne :)