mandag den 21. november 2011

Hæklet og vævet tørklæde

I en butik - AnyTime - i Charlottenlund, så jeg i vinduet et "kit" til et tørklæde. Det så ud som et hæklet gitter, hvori man kunne trække en form for garn med en maskinsyning på langs. Men da jeg fik kigget nærmere på det, var gitteret lavet på forhånd, og det var i sådan noget ulækkert syntet-noget.

Så tænkte jeg, at det kunne jeg da gøre bedre!! :-)

Jeg købte 2 ngl. sort Baby-Alpakka og to nøgler multifarvet Ciao (et tykt uldgarn med lidt akryl i - der er kun 30 m i hvert nøgle).
Hjem og hækle et langt gitter i stangmasker, og så vævede jeg det multifarvede garn ind i gitteret.




Hermed er idéen givet videre - man kan jo forme det som man vil og bruge andre materialer.

12 kommentarer:

Randi B. Jensen sagde ...

Det er et rigtig flot tørklæde, du har lavet. Da jeg så det, kom jeg til at tænke på tunesisk hækling - det så jeg for første gang til kreative dage og har altså aldrig selv prøvet det - måske du godt ved, hvad det er :-)

Kludemutter sagde ...

Sikke en farvebombe ;)
Super flot og skønt på en kold dag.

Yt

Birgitte Graversen sagde ...

Hold da fast, det er flot.
Du er sgu bare så kreativ.....

Lavendel sagde ...

Det er en rigtig flot ide...har engang set en bluse med paneler lavet på den måde...men et tørklæde holder sig nok mere stabilt.

Mette Glerup sagde ...

Wauv, hvor er det flot!!
Vildt flot!!

Kirsten Søeballe sagde ...

Det er bare flot . Skønne farver du har valgt.

Madame sagde ...

Det er vel nok smukt - fantastisk virkning med gitteret, du væver garnet ind i!
Og tusind tak for i dag, Dorit.

Sylke Feldhusen sagde ...

Så fint det ble, flotte farger i garnet.

Kirsten sagde ...

FANTASTISK - dygtige dig ;O)

mette b sagde ...

Rigtig god idé og godt tænkt!

Elisabeth sagde ...

Kikket innom bloggen din, etter Madames (som jeg selv har truffet) anbefaling.
Og her ble jeg sittende. Lenge!!
For noen fantastiske bilder du tar!
Og så mange kreative ting du gjør!
Spennene at dere har en husbåt i København. Har sett fler av dem, når jeg har vært på besøk i byen.

Her vil jeg kikke innom flere ganger.
Lykke til med kneet ditt, og ha en fin førjulstid i København - byen i mitt hjerte.

Anette sagde ...

Den ide er hermed grebet, det må jeg prøve.
Tak fordi du deler ud af ideer og viden.
KH Anette