onsdag den 3. oktober 2012

Ideer til genbrug af dåser og bøtter

Forleden dag tømte jeg en bøtte med flydende vaskemiddel. Og jeg haaader, at smide tom emballage ud - hvilket mit værksted i dén grad bærer præg af ;-D

Altså blev bøtten skåret til med en hobbykniv (pas på!), huller blev klippet med hultang og en hæklet kant blev lavet af en rest bomuldsgarn fra gemmerne. I gemmerne lå også noget dekorationstape og nogle Posca tusser, så nu ser bøtten sådan ud. Siden hen er bøtten flyttet til køkkenet, hvor den tjener som hjem for opvaskebørsten.


Et kik til en af de hylder i værkstedet, hvor alskens dåser og bøtter bor. De har fået klæder af fint papir.
I køkkenet står min elskede dåse fra Slagelse Kafferisteri - den indeholder en anden dåse med den malede kaffe i. De hele bønner blev opbevaret i en Bodum glasdåse, hvilket ikke helt spillede sammen. Nu har glasset også fået fine klæder i form af papir, som passer i farven.
Selvom vi har opvaskemaskine har vi altid sulfo stående i køkkenvinduet. Da sæbedispenseren brak fik jeg ikke købt en ny, og jeg var træt af at se på købeflasken med sulfo. Indtil jeg finder en ny sæbedispenser, som jeg kan lide, har købeflasken fået klæder i form af ugeblads-riv og decoupagelak.

Vi drikker meget grøn the fra Japan - nu har også disse dåser fået klæder på.

9 kommentarer:

Bodil sagde ...

Du verden for en kreativitet! Jeg er imponert over alt du får til! Du kunne fått jobb som lærer i Norge i valfaget "Design og redesign"!

annelises kreativiteter sagde ...

Det var dog en utrolig god idé. Den tager jeg til mig

dqpage sagde ...

Det ser ´både festligt og hyggeligt ud. Rigtig god idé med dette genbrug.
hilsen Mona

Madame sagde ...

Det er nogle skønne ideer du kommer med! Jeg vil straks tage nogle af dem op - fx din idé op med at have knapper stående i et kønt glas. Det med at skære med en hobbykniv tør jeg ikke mere efter at have skåret mig dybt i hånden.

Anonym sagde ...

Så fint, gode ideer, vil straks bruge den med vaskemiddeldunken :o)

goej sagde ...

Virkelig kreativ og smuk genbrug af emballage, - flot flot flot!

Meget inspirerende, Tak :-)

Marianne sagde ...

Sikke ideer - du gør det , jeg tænker tankerne og får det sjældent gjort ! Nå sådan er det lige nu - men det ser hamrende godt ud :)

Marianne

Unknown sagde ...

Fine Fine bøtter. Især den med opvaskemiddel.
Jeg skar engang et lille stykke af en finger med en hobbykniv - hold da op hvor det blødte og hvor gik der lang tid inden der var fuld følelse i fingeren igen, så nu er jeg meget varsom med hobbyknive.

Unknown sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.