søndag den 11. april 2010

Taske hæklet af plastikposer - min strikketaske

Her ser i min strikketaske - mere sjælden end køn!! 
Men I kan ikke sige andet, end at den er original!


Sidste år i påsken gik jeg rundt som løve i et bur i lejligheden i København. Vi var i Danmark fordi Klaus skulle opereres for diskusprolaps. Han gik med krykker og var på morfin på 7. uge og var selvsagt ganske ulidelig at være sammen med. Og hans aktionsradius var meget, meget lille, så hva' sku' vi lave??
Håndarbejde havde jeg ikke fået med og vi var i vennernes lejlighed, så intet havde jeg. Og butikkerne var lukkede. 
På en eller anden måde fil jeg idéen, at forvandle alle plastik-indkøbsposerne i skuffen til en UNIK taske. Som tænkt så gjort. Jeg kan ikke huske hvordan jeg fik fat i en hæklenål (nr. 10, tror jeg) og så var det ellers i gang med at forvandle poserne til "garn". 
Hankene blev klippet af og posen blev klippet rundt i strimler på 1 1/2 - 2 cm bredde. Det blev viklet til nøgler og så ellers i gang med fastmaskerne. Den måtte selvsagt produceres i de farver, som skuffen nu indeholdt (der skal en hel del til, sku' jeg hilse at sige). Men nu er jeg gået i gang med at samle poser i smukke farver, som passer sammen.
På den ene sider er der brugt poser fra Irma - de gamle blå og de nye grå. På den anden side er det poser fra Bilka og Føtex. Bund og kant er fra Magasin og diverse små-butikker.


Fastmaskerne set tæt på.


3 kommentarer:

Gitte sagde ...

Hej!
Det er da en af de mest kreative ideer jeg længe har set. Nød lærer (håndarbejdsivrig) kvinde at spinde! Jeg synes det er fedt når materialer bliver nytænkt og genbrugt som du har gjort. Jeg glæder mig til at følge din blog.
Hilsen Gitte

Marlene sagde ...

Nu har jeg kigget dine plastikpose tasker, og tænk sig, jamen det må jeg da bare prøve. Helt vild fed ide.

Tusind tak for tippet og de sød ord på min blok, nej det var ikke plaiden som røg, men noget t-shirts stof jeg havde købt til lejligheden.

Marlene

Unknown sagde ...

Godt nok er det længe siden du har lavet denne taske, men den er jo super flot! :) Er nødt til at lave sådan en selv - men er ret ny i hækleverdenen - hvordan har du gjort?