søndag den 28. oktober 2012

Kolde fingre, som nu er varme (samt opskrift)

Nu kommer tiden, hvor det er nødvendigt at have handsker/ vanter / luffer på, når vi færdes ude. Klaus, min husbond, fryser altid om fingrene, og han er rigtig dårlig til at finde nogle ordentlige handsker. Og han mister dem ofte... Så jeg tænkte - nu skal han få, skal han!

Moskusuld er jo kendt for at indeholde 8 gange så meget uld pr. vægt som lammeuld, og derfor varmere. Altså måtte han have et par handsker i moskusuld. Ind i gemmerne... frem kom to nøgler en-trådet moskusgarn i en smuk dybgrøn farve. To aftener, og så fryser han ikke mere om fingrene.



Han er superglad for dem, de er tætte, de er varme og så er de helt specielle. De er hæklede i fastmasker på hæklenål nr. 3,5.

Tilbage i september 2011 lavede jeg et par til mig selv samt en opskrift. Opskriften finder I her.
(Her ude i højre side finder du et link, hvor det luksuriøse og lækre garn kan købes).

Nu mangler jeg bare at sætte et mærke med: Klaus 5 år og telefonnummer i. Samt montere en strop op gennem ærmerne ;-) ..... Faktisk har jeg hæklet en lille bred strop i toppen af hver, hvori der skal monteres tryklåse. Så kan han hæfte dem sammen, når han ikke bruger dem, og chancen for at de forbliver et par, er større.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wong Wai:
;-) hehi hi.
God søndag til dig og dine.

Lykke Thomsen sagde ...

Ja, jeg morer mig, men forstår godt din lyst.

dqpage sagde ...

Det var da en supergod idé.
Og sikkert også lige noget for mig med handsker i moskusuld. Jeg kan næsten ikke få varmen i fingrene i bilen om morgen, selvom jeg har mine forede skindhandsker på.. (uhh - nu er det de tider, vi går i møde).
hilsen Mona

Marianne sagde ...

Skønne - Håber han passer på dem :)

Helle sagde ...

Nå må jeg bare si at jeg falt i staver over den flotte heklede gravhunden i innlegget nedenfor...
helt fantastisk skjønn. :)

Vantene til Klaus ble flotte. Du kunne jo alltids feste dem til jakken med en klype/ sikkerhetsnål dersom han fortsetter å miste dem?

Kirsten sagde ...

Ha ha hvor er du kreativ - du mangler bare at skrive højre og venstre på dem, så er der vel ikke noget der kan gå galt :))

Madame sagde ...

Sikke nogle skønne handsker - smuk farve og man ligefrem se, at de er varme.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Heldige hænder!!!

ByKirsti sagde ...

Hvor er de fine det er de første hæklede handsker jeg har set

deltag endelig i min crochet pattern giveaway
here