torsdag den 19. juli 2012

Smadret krukke som mosaik på en kabeltromle = et bord

Sidste år forærede Vera (Alberths mor) mig to store turkise krukker til planter udendørs. 
Den ene havde jeg sat udenfor lågen, hvor den stod vinteren igennem. Problemet var blot at gravkoen, som kom og ryddede sne, smadrede den. 

I kender mig sikkert - jeg kan ikke smide noget ud. Noget måtte den smukke keramik kunne bruges til?
Og hvis jeg kan finde ud af, at lægge flisegulv på badeværelset på Ragna, kan jeg vel også finde ud af, at lave et keramikbord?!

Krukken blev smadret helt (skønt, at få lov til at gå amok med en stenhammer :-)
og alle stykkerne puslet sammen på kabeltromlen, som jeg malede sidste år.
Fliseklæben er rørt op, så nu er det bare i gang...
En god gang fliseklæb og en rum tid senere...
Hvid fugemasse, vask med svamp og polering med klud, så er bordet klar!!!
På posen med fugemasse, står at man ikke anbefaler hvid fugemasse til udendørs brug, men jeg skulle bare ikke have grå fugemasse!! Så når det bliver vinter, lægger jeg bobleplast eller flamingo på, og dækker det til med en presenning, så går det nok! Og træet i kabeltromlen arbejder jo nok lidt, men holder det, ja, så holder det. Gør det ikke, ja, så gjorde det ikke. Resultatet er i alle fald forsøget værd.

23 kommentarer:

AC sagde ...

Hvordan kommer du nogensinde væk fra din terrasse, der er betagende smukt!
(Og bordet pynter - passer perfekt)!

Majken Hammer sagde ...

Rigtig rigtig flot bord - du kan som altid få ingenting at se ud som en million :)

Marianne sagde ...

Man kan da heller ikke forlade dig et øjeblik for der sker ting og sager. Sikke et skønt bord - så dejligt når ting kan genbruges og flot er det blevet. De to forrige indlæg er bare så smukke så smukke - ingen misundelse , nej nej - Åhh så bare lidt da - ,man må jo ikke lyve ;0)

Varme tanker
Marianne

Anita Tørmoen sagde ...

Utrolig vakkert! Dette er virkelig inspirerende:)

Lene sagde ...

Genbrug af den smukkeste art :-) og så passer det perfekt sammen med udsigten

Strikkeheksen sagde ...

Som du kan finde på - en smuk og kreativ løsning på et uheld må jeg sige :-) Håber, det holder i mange år :-)

annelises kreativiteter sagde ...

Det var dog en fantastisk løsning på noget som ellers skulle være kaseret. Rigtig flot og farverne passer til havet.

sannepkunst sagde ...

Ej hvor flot... Nu må jeg også eje en kabeltromle(0:

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Det er så dejligt at se, hvor fint alle underlige rester og skår kan bruges, når du lige får en ide:-) Det er en ren fornøjelse at følge.

Edny sine puslerier sagde ...

Det flotteste kabeltrommelbordet jeg har sett!! Kjempefint;)

KirstenK sagde ...

Det ser da megafedt ud...god dag til dig!

Lydert sagde ...

Super god idé, det ser vildt godt ud
Og sikke en udsigt, wauw

margsan sagde ...

Vilken underbara bord!!!!

dqpage sagde ...

Hold da op ! Sikken proces fra gravko til et fantastisk smukt bord, der i den grad passer til omgivelserne !
jeg kan forestille mig at det ikke just vakte jubel, da du opdagede miseren efter gravkoens besøg. Og what to do? for det var da for ærgerligt med den flotte keramik krukke. Men mon ikke resultatet med bordet vejede tifold op for, at krukken gik til? Du er dygtig til at finde på og til at kreere smukke ting.
En fornøjelse at følge.
hilsen Mona

Ulla Røjkjær sagde ...

Whau et smukt bord..

Sylke Feldhusen sagde ...

Så fint bord du har laget!

Randi sagde ...

Flot flot bord. Det passer perfekt ind i omgivelserne :O)
Jeg ville aldrig kunne forlade en sådan terrasse, hvis den var min.

God weekend.
Kh Randi ♥

fruhansen sagde ...

rigtig flot, og hvordan har du lavet kanten omkrin bordet, tak hvis du får tid til at svare, på det.

Anita/Photomusen sagde ...

Det er virkelig blevet et flot bord! Respekt!

*Pearls on a string** Dorthe sagde ...

SUPER-GOD ide!!
Det ser forrygende ud!

:-) Dorthe

Kisser Laptern sagde ...

FFFFFFFFlot bord.
(Ja, farvevalget overrasker jo ikke)

Hilsen Kirsten

Fru Olsen sagde ...

Fru Hansen:
Kanten er lavet ved, at jeg klæbede stumperne 1 - 1 1/2 cm fra kanten. Da jeg fugede lagde jeg fugemassen rundt kanten med en spartel og glattede det skråt fra kant af bord til kant af keramik. Efter at have lagt fugemassen på med spartel, blev det "vasket" med fugtig svamp, så kanten blev glat og fin.
Det fungerer så fint.

Giver det mening?

Fru Olsen sagde ...

Fru Hansen:
Kanten er lavet ved, at jeg klæbede stumperne 1 - 1 1/2 cm fra kanten. Da jeg fugede lagde jeg fugemassen rundt kanten med en spartel og glattede det skråt fra kant af bord til kant af keramik. Efter at have lagt fugemassen på med spartel, blev det "vasket" med fugtig svamp, så kanten blev glat og fin.
Det fungerer så fint.

Giver det mening?