onsdag den 11. marts 2015

Det evige samtaleemne…

… som vi alle har en mening om, og som alle glædes ved, eller brokker sig over, beklager jeg mig nu også over.

Plejer ellers at have den holdning, at vi jo alligevel ikke kan gøre noget ved det, så der er ingen grund til at beklage sig, bare acceptere det og tilpasse sig.

Ja, du har gættet rigtigt, det er vejret jeg taler om :-)

NU kan det altså være nok!! Kong Vinter må godt snart fise af. Kulden har virkelig bidt sig fast, havet damper hver dag (sørøg), og med temperaturer mellem 15 og 20 minusgrader og relative temperaturer mellem 32 og 38 minus grader, ja, så er det altså ret begrænset, hvor meget vi kommer ud. Og jeg LÆÆÆNGES efter noget sol og varme.




Egentlig er det nok meget normalt for marts måned – glemmer bare så hurtigt – fandt i hvert fald disse billeder fra d. 8. marts 2012. Men bare fordi det måske er årstids-normalt, er det altså ikke mere udholdeligt er den grund. 

Is og kulde har bidt sig fast d. 8. marts 2012
Vinden og kulden går gennem marv og ben, og kroppen føles som om alt smøring i kroppen er stivnet. Og bilen er gået i dvale, sover i hvert fald meget, meget dybt om morgenen. Og hundenes små poter har meget svært ved at klare frosten. ØV.
Nå, jeg fik galden ud…

6 kommentarer:

Annes indfald sagde ...

Det er lige så smukt som det er koldt! Jeg kan godt forstå din længsel efter varme og vår.
Hernede har onsdagen været solrig, lun og smuk..som kun en dansk forårsdag kan være. Kølig i vinden og varm i læ. hvor krokus blomstrer og bierne summer.
Må du snart få lidt tiltrængt forår!

dqpage sagde ...

Det ser godt nok vildt koldt ud ! jeg kan godt forstå du er træt af det - men nedsmeltningen af indlandsisen kan forhåbentlig lige holde sig en pause :o/

Den gamle krage sagde ...

Jeg føler med dig.
Der er godt nok smukt i Grl. de næste to mdr, med sne og lys - men forår, blomster og grønt er nu heller ikke at foragte.
Strik lysegrønt til lille Ny, måske det hjælper.

Strikkeglæde sagde ...

Puh! det ser koldt ud - men ganske smukt, men jeg forstår dig, vi ser solen her og det er skønt samtidig med at det er blevet lysere.

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Ja uha, som I har det koldt! Jeg faldt lige over de grønlandske temp. i Politikens vejroversigt "Verden" - og tænkte på dig:-) Måske varmer det lidt?

Pernille sagde ...

Men hvor er det smukt :)