fredag den 26. november 2010

Lækker, lækker strikkebog fra Australien

Jeg bestilte denne lækre strikkebog på nettet hos Jane Slicer-Smith selv d. 8. nov. I mandags d. 22. ankom den i min postkasse helt fra Australien - og så oven i købet med Janes autograf i :)

Jeg glæder mig til at kaste mig over de mange lækre projekter i bogen - blot ville jeg ønske, at vi havde 48 timer til rådighed i døgnet - for ikke at tale om flere kroner til garn!

Projekterne må dog vente lidt - men om ikke andet, er den en sand fryd at sidde og savle over - smukke farver, mange idéer og fif, som kan overføres til andre projekter, bl.a. er der mange designs med dominostrik.

Jeg skal bare liiige lære at dechifrere engelske opskrifter!!
Jeg synes jeg har set en hjemmeside et sted, som oversætter de forskellige begreber.
Nogen, der kan huske hvilken?




5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Åh, hvor er du heldig - den bog står øverst på min ønskeseddel - der er så meget lækkert i den.
Oversættelse af engelske strikkeudtryk kan du bl.a. finde her http://www.paapinden.dk/ord-og-enheder/strikkeordbog.php

Det bliver spændende at se hvad ud kaster dig over.
Hvis ikke bogen ligger under mit juletræ, køber jeg den nu nok i januar.

God weekend til dig.
Her venter vi på snestorm.

Bettina sagde ...

Jeg synes, strikkeordbogen på Garnstudios hjemmeside er mere overskuelig, for jeg behøver ikke forklaringerne men bare den danske lignende betegnelse. Her: http://www.garnstudio.com/lang/dk/ordliste.php?list=dkendenl&order=en
har jeg klikket på det engelske flag, så det er det engelske, der sorteres alfabetisk efter.

Anonym sagde ...

Hvor er den lækker! Jeg giver altid mig selv i bog i julegave - der er alligevel ingen der kan købe sejere bøger til mig :) Så der står altid Til Faster Mette Fra Julemanden... I min familie ER jeg jo en rigtig Faster Mette :)
Denne bog var helt sikkert et emne, den ser bare rigtig god og inspirerende ud! Må hellere undersøge nærmere :)
God weekend!

Kirsten fra Tønder sagde ...

Ikke bare har du en inspirerende hjemmeside. Du ved også hvor du finder lækre strikkebøger. Kunne du skrive websitet hvor bogen kan købes?
På forhånd tak fra det sneløse Tønder
Kirsten

Fru Olsen sagde ...

Jeg har købt bogen på http://www.sigknit.com/ som er Janes egen hjemmeside. Her koster den knap 40 AUS $ (ca. 215 DKK). Senere fandt jeg ud af, at man kan få den på amazon.com til 17 US $ (ca. 95 DKK)! Jeg køber ellers en del bøger på Amazon - de er hurtige, billige og god service - men tænkte ikke lige over det. Så må man jo betale ;-)

Tak for jeres links til strikke-ordbøger, dem vil jeg prøve.

Håber for jer at Julemanden husker jeres ønsker. Han bor jo her i Grønland, så jeg kan jo lige hviske ham det i øret ;-)