tirsdag den 25. januar 2011

Genbrug af glas - trædrejet låg

Min biologiske far er, som jeg, aktiv med sine hænder og meget kreativ. Han drejer meget i træ og har bl.a. fundet på at dreje låg til de små glas, som man køber smøreost i. Sådan et glas passer lige til vatrondellerne på badeværelset.

Her ses det hvordan han har indfældet låget i træet. Han har skrevet indeni, hvad han har brugt af træ - desværre er det blevet tværet ud med tiden. Men jeg husker Eukalyptus og Guldregn, måske også pæretræ. 

Min far har en "bod" med trædrejede ting i Den Gamle By i Århus sammen med en kammerat.

13 kommentarer:

Kirsten Søeballe sagde ...

Du er heldig at have sådan en træfar. Låget er rigtig fint :-)

Marianne sagde ...

Hvor er det fint, dejligt at have noget ens far har lavet.

Marlene sagde ...

Super god ide at genbruge glassene på den måde.

Ha en super dag.

Marlene

Anonym sagde ...

Vi genbruger allerede glassene som drikkegals når der kommer små strørelser i huset.... men hold nu da op hvor er det der super fint!

Mette Lykke sagde ...

Hvor de smukke..
Tak for awarden den blev jeg rørt over, det kunne være spændende at mødes en dag.

Mette Lykke sagde ...

Pist. det er mig igen..
Jeg har læst dit indlæg om dig og dit liv, mange steder kunne det have været mig du skrev om..
At have deprationer er ikke fordi man er svag, men fordi man har været alt for stærk.

Du er så smuk !

Kludemutter sagde ...

Sikke nogle smukke låg,
og så dufter de sikkert helt skønt af træ.

Yt

Runa sagde ...

Fantastisk smukt håndværk. Tak for tippet med Den Gamle By i Århus det vil lige blive husket :-)

Kisser Laptern sagde ...

Endnu et godt genbrugsfif. Tak!

Frujensensunikum sagde ...

Hvilket smukt håndværk og en god måde at genbruge de små glas....jeg må have været uopmærksom da vi var i Den Gamle by lige før jul øv øv....

JANE

Anita Tørmoen sagde ...

Så lurt. Det hadde vært gøy å sett utsalgsstedet hans:)

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Så ved vi hvor du har den dejlige kreativitet fra Dorit, fantastisk ide med det låg.
God aften.

violykke sagde ...

jeg er vild med det glas, synd at jeg bor på sjælland, ville godt eje et par af dem :0)