mandag den 10. november 2014

Vandet er stiiift! …og en julestjerne i pilegrene

Haajja… de sidste tre weekender har vejret været virkelig dejligt, men båden er jo kommet på land. Altså må vi gå ture i stedet. I går bød på en virkelig dejlig tur i kløften, hvor jeg ofte går med hundene - her kan de nemlig løbe frit og det er en skøn tur med fantastisk udsigt. Og husbond var med, det sker ikke tit, at vi går ture sammen.

Udsigt mod syd - solen går tidligt ned nu. 


Elvene er frosset til nu



Ronja er bestemt ikke glad for at gå på is - hjælp, vandet er stiiift! 
Det skal lige bemærkes, at temperaturen befandt sig lige omkring de 0, så der lå et ganske tyndt lag vand på isen. Det var GLAT.


Uha, det var vist den forkerte vej, jeg valgte!


Alberth er ligeglad


Jeg fik plukket lidt pilegrene - jeg brugte bl.a. disse til at lave en stjerne af. 
Det skal bruges til krea-side i julenummeret af et magasin.

5 kommentarer:

Annes indfald sagde ...

Så kan jeg lige se Bambi og Stampe for mig!
Hvor er dit frosne lanskab smukt.... Den lave sol sender guldstøv ind over is og klipper.
Fiks og fin stjerne i al sin enkelhed!

reSIRIkulert sagde ...

Du bor i et paradis av is og snø! :) Her er det regn og vind, og bare triste farger nå.
Ønsker deg en fin november!'
Siri

Sylvia sagde ...

Dere har det kaldt nå. Iallefall når vannet legger seg til is. Men for et nydelig landskap. Og jeg kan forstå at du blir kreativ av det.
Så morro at du får din stjerne med i et Krea-magasin, gratulerer.

Stella Dea sagde ...

Her kan vi ikke diske op med halvt så fine natur billeder, men til gengæld har vi det ganske lunt og lækkert og det tæller jo også med. Jeg havde lige glemt is, som helt klart er det værste jeg ved. Jeg får helt ondt i nakken bare af at tænke på at gå på is. Jeg forstår til fulde Ronja.
Smuk stjerne kreeret af en stjerne. Hvad mon det er for et magasin?

GitteBlinkilde sagde ...

Smukt ser det ud <3 og meget koldt :-)