fredag den 23. april 2010

Verdens lækreste knækbrød - OG nemmeste!

Desværre kan I ikke smage, men I ku jo bage selv! Det er verdens nemmeste og lækreste knækbrød.
Og så er det sundt - masser af gode olier.


1 dl hørfrø
1 dl sesamfrø
1 dl græskarkerner
1 dl solsikkekerner
1 dl havregryn
3 1/2 dl hvedemel
2 dl vand
1 1/4 dl olie
1 tsk bagepulver
2 1/2 tsk salt (ja, der skal så meget salt i)
Det hele blandes sammen og røres til en jævn dej. Del portionen i 2 lige store dele og rul hver del tyndt ud mellem 2 stykker bagepapir. Skær knækbrødene ud med en pizzakniv og bag det i oven v. 200 gr. i 15-20 minutter.

Bag gerne dobbeltportion - det forsvinder HURTIGT!

Jeg tænker man kan variere i det uendelige - med krydderier, tørrede tranebær, revet gulerod, røde linser (masser af proteiner), ost, ja, det er vist kun fantasien, der sætter grænsen. Og skal man synde lidt: mørk chokolade, mmmm...

Knækbrødet kan vel nærmest bruges som kiks - i ulvetimen fx.: "Moar, må jeg få en kiks?"
Kommer man saltede mandler eller peanuts i, kan de vel bruges som snack til en drink?!


3 kommentarer:

Anja - Mosskov design sagde ...

Jeg håber du snart modtager en pakke fra mig. Jeg ved ikke hvor lang tid forsendelsen tager fra Danmark til Grønland, men jeg sendte det i tirsdags.

FruE sagde ...

Jeg bager også jævnligt knækbrød og efter næsten samme opskrift. Jeg har bare skåret væsentlig ned på olien, kommer kun 0,7 dl i. Synes de bliver lige "fede" nok ellers.

God weekend.

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Det ser lækkert ud, kunne være jeg skulle prøve at bage selv, jeg kan lige forestille mig hvor lækkert det vil smage med en god skive ost på.
God dag. Michael