mandag den 5. december 2011

Sneflokke kommer vrimlende...II

Hvor er det dejligt, at så mange vil være med i min give away - foreløbig tak for alle tilmeldingerne.

Jeg vil lige vise, hvordan snefnuggene ser ud hængt op i vintervinduet. Det er foreløbig den eneste julepynt, der er hængt op. Kassen kom ikke ned fra loftet i weekenden, men mon ikke vi når det inden d. 24.?

Disse snefnug er hæklet i alm. bomuldgarn på hæklenål nr. 2,5.

Disse er hæklet i tynd, tynd bomuld på hæklenål nr. 1,5. De er så fine, men der skal gode øjne til :-)

Jeg kan ikke dele nogen opskrift, fordi jeg ikke har nogen. Jeg har blot Googlet "snowflake crochet". Op kom en masse billeder af snefnug, som jeg har studeret, og så har jeg lavet mine egne afarter udfra det. Men jeg ved, at der er opskrifter derude, så det er bare om at Google det.

Det er ellers ikke fordi vi mangler sne her i Nuuk - vi har vel omkring 20 cm sne, og det sneer en smule hver dag. Solen ser vi ikke meget - og i øvrigt står den så meget mod syd nu, at den ikke rammer vores hus. Vi ser den først igen i slutningen af januar.

14 kommentarer:

dqpage sagde ...

De er bare så smukke, de snefnug :o)
hilsen Mona

Elfepigen sagde ...

Holda op Dorit....Du bare bliver ved og gør det endnu engang...er der noget du ikke kan? :)
Sikke et arbejde og så vil du give dem væk!!! hvor er de dog smukke...

Knus og kram herfra

Hilde sagde ...

Å, hvor de er søte. Pynter lekkert opp i vinduet.

Marianne sagde ...

Hvor er de fine - snefnug/ krystaller er bare noget af det smukkeste.

Håber din dag må passe dig :)

DiSign-Keramik sagde ...

Smuk, smukkere, smukkest

Håber jeg vinder din Give Away, så de smukke snefnugkan flytte ind hos mig.

Kh. Dianna

Kirsten sagde ...

Hvor er de smukke - hvordan har du stivet dem??
Give away????? Der er vist noget der er smuttet for mig - jeg iler straks tilbage i tiden ;O)

Anita Tørmoen sagde ...

De er flotte der de henger:)

Vores have sagde ...

Hejsa.

Flotte snefnug du har lavet.
Ønsker dig en god tirsdag.
Knus Hanne Bente

Madame sagde ...

Hvor er det smukt at se dine hæklede snefnug!
Her har vi endnu ikke fået sne, men Jylland har fået en hel del. Og jeg glæder mig over den smule sol, vi har, og tænker, det må være mærkeligt at undvære solen i et par måneder.

Roos sagde ...

What a gorgeous snowflakes and what a pitty that there is no patern...

NonnasBlog sagde ...

Hvor er de snefnug skønne. Fantastisk med al den kreativitet. Man kan ikke undgå at blive misundelig!

Elvira Knudsen Holmen sagde ...

Hej Dorit
Hvor er din blog fin. Du er bare god.
Håber, at du har det rigtig godt.
Kom og besøg mig på min blog (o:
Vil rigtig gerne være med på din give away, men er stadig amatør i blogverdenen.
Glæder mig allerede til din næste give away (o: - Der har jeg lært det.
Glædelig jul til dig og dine.
knus
Elvira

Anonym sagde ...

Sælger du dette mønster?

Christina sagde ...

Hvor er de fantastiske, dine snefnug. Det er meget imponerende, hvis du har lavet så mange forskellige uden opskrifter! :-)

Hvis du laver et lille hæfte med opskrifter vil jeg meget gerne betale for dem på Ravelry :-)