lørdag den 6. september 2014

Strikket bluse top-down - A-facon Vol. 3

Jeg er blevet så begejstret for bluse modellen, som jeg skrev om her og her, at jeg har strikket den tredie gang, men i en ny udgave med trekvart ærmer. Og igen - den er strikket liggende!

Det er atter SARAH TWEED - 50% morbærsilke, 10% bourettesilke, 40% uld fra Sommerfuglen - jeg har brugt. Et garn, som jeg er ligeså begejstret for pga. de 60 % silke - det er rigtig godt, fordi det regulerer den varme, som følger med alderen :-) Ren uld bliver alt for varmt for mig. 
Og så har det en fantastisk struktur og glans uden at være blankt.

Pindene er nr. 4 denne gang, og udtagningerne på skulder/ærme er blevet til en hulrække. Og så har jeg brugt en rest fra den mørkeblå udgave til striber. Alt i alt er der brugt 230 gram og det er jo ikke meget, det rækker virkelig langt.



Disse tre bluser har hængt på mig lige siden, og når jeg nu skal til København, kan du helt sikkert se mig i Sommerfuglen, hvor jeg tjekker farveudvalget i Sarah Tweed ud ;-)

21 kommentarer:

Marianne sagde ...

Super lækker bluse - måske skriver du opskriften ned en dag ;0)
Lyder som et mega lækkert garn - det må jeg prøve en dag :)
Kærlige hilsner

Sylvia sagde ...

Den er bare såååå lekker!!
Og for en genial ide med ermene, og hullrekken der.
Undrer på hvilken farge det blir på nr fire!!!!
God tur til Sommerfuglen.

Strikkefuglen sagde ...

Super flot bluse med den fine lille hul række. I er rigtig gode sammen :-)

Pernille sagde ...

Rigtig flot model. Er det en opskrift du selv har designet ?

Pia´s Hverdag sagde ...

Den er flot og sidder rigtig pænt ...
Jeg tror jeg må prøve det garn, en dag.

Lissi sagde ...

Den er rigtig flot, ligesom de to andre også er. Og så sidder den perfekt på dig.
Overvejer at efterabe storesøster og lave én magen til, dog i andre farver.
og så skal jeg vist øve mig i at strikke liggende... jeg kan allerede strikke "sovende" i sofaen, så sikke en masse jeg kan få strikket i nattens løb :-)
Håber din ryg efterhånden er blevet bedre.

Kirsten sagde ...

Den er godt nok flot ! Meget fint med hulmønsteret på ærmerne og de to blå klæder både hinanden og dig rigtig godt.
Den kunne jeg godt blive inspireret af.

Annes indfald sagde ...

Det bliver bedre og bedre! Det garn lyder superbehageligt.. Nu er jeg da spændt på version 4!
God tur til Kbh og Sommerfuglen; det er da bare et dejligt sted for kreative mennesker! .

dqpage sagde ...

Hvor er den flot ! og det er en rigtig god idé med de lange ærmer med hulrække - det gør den lidt mere all-round. Har du lyst til en anden silke oplevelse, kan jeg anbefale dig det lækre håndfarvede uld/silke/hør hos frujensensunikum.dk - ragnarok. Jeg er igang med en zig zag model i det garn lige nu - overlækkert!

Lisbeths Verden sagde ...

Denne var riktig flott, legger den på listen min :))

Lydert sagde ...

Wauw, hvor er den skøn, den sidder jo helt perfekt på dig - og sikke en smuk blå farve

Anonym sagde ...

Hvor er den blevet fin og velsiddende. Tak for at du deler den. Jeg strikker altid selv uden opskrift og ofte oppefra og ned og tror, jeg vil lade mig inspirere af den model. God tur til København.

GitteBlinkilde sagde ...

Top nice. Den er flot og klæder dig fantastisk godt <3

Stella Dea sagde ...

Hvor er den fin. Rå og yndig på samme tid. Så fin detalje med hullerne.

Dortheivalo sagde ...

Den ser meget, meget fin ud. Hvor har d mon opskriften fra?? Eller er det een, som du selv har komponeret?? Den er ihvertfald meget fin

Strikkeheksen sagde ...

Det er da forståeligt med en nr. 3, for det er en utrolig flot model til dig :-) Farverne er jo bare helt i top ;-)

Strikkeglæde sagde ...

Neeej, hvor er den fin! Jeg kan ikke rigtigt sige andet, men jeg er vild med den.

Kirsten Søeballe sagde ...

Superlækker bluse du har strikket. Flot facon.

Pernille sagde ...

De sorte striber virker rigtig godt - den er altså fin til dig :)

Unknown sagde ...

findes de mon n opskrift til denne:)

Lenette sagde ...

Den er så smuk. Leder med lys og lygte efter en opskrift til en +size pige som mig, der ikke gør mig endnu større. Har du mon en opskrift du vil dele? smil Lenette