tirsdag den 15. februar 2011

Klippevæg med eget (nøgent) liv

Disse malerier malede jeg for nogle år siden til min bror og svigerinde. Jeg kan ikke helt huske målene, men jeg mener, at de er 1 m høje, det giver et indtryk af størrelsen.

Jeg har malet mange af disse klippevægge, hvor man hele tiden kan gå på opdagelse og opdage nye ting. Jeg elsker følelsen af, at stå ved lærredet og lade stregerne, farverne og formerne styre. Jeg laver dem, ja, men det er som om de skaber sig selv, som om de har deres eget liv - jeg er bare fødselshjælper.

Egentlig var det maleriet nedenfor, der skulle være yderst til venstre, men det vakte ikke den største begejstring, så jeg måtte på den igen. Men så kom det bare til at leve sit eget liv, og hænger nu hos nogle bekendte.

Måske var det den bare numse??

Ville du have en bar numse hængende på din væg?

13 kommentarer:

Majken Hammer sagde ...

Nej hvor flotte billeder af Klippevæg - jeg finder både sæler, hval og ansigter i billederne - jeg mangler ord at beskrive billederne.

Pia´s Hverdag sagde ...

Ja, jeg tegner selv croquis, og kan godt finde på at have tegninger hængende af personer set fra siden eller bagfra. Med andre ord: de skal ikke kunne genkendes ...

Det er flotte billeder (og andet) du laver.

Marianne sagde ...

Jeps hvis det er den bare numse du har malet der, ja, så ville jeg meget gerne :)
skønne, skønne billeder- der dukke noget nyt op hele tiden:)

Hanne sagde ...

Den smækre bagdel ville sagtens kunne hænge på min væg.
Hvor er det fantastisk smukke billeder.

Villa Ko sagde ...

I dette tilfælde, JA.
Jette / Villa Ko

Anonym sagde ...

De er meget meget flotte!

Lene sagde ...

Hold da ferie, Dorit.
Det er da et vildt flot maleri!!
Ville ønske det hang på min væg :)
Man får hele tiden øje på noget nyt jo mere man kigger. Spændende!!
Og numsen...den kunne, i den version, sagtens hænge hos mig også ;)

God dag.

Kh. Lene

anette lyskjær sagde ...

Ikke kun den bare numse, men også dine dejlige malerier ville være perfekte på min væg, Dorit :D

Anita Tørmoen sagde ...

Flotte malerier. Vakkert når landskap og mennesker blir ett:)

Marlene sagde ...

Jeg ville vildt gerne have sådanne tre billeder, også med bare numser.

Synes du er vildt dygtig, tænk at kunne male sådan!!

Jeg er vildt imponeret, og skulle du få lyst til at male flere også med bare numser, så vil jeg gerne aftage ;-)

Kram Marlene

Anette sagde ...

En så velskabt bar numse måtte gerne hænge på min væg, særligt i den flotte farveindpakning her på billedet.

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Det ville ikke røre mig det fjerneste Dorit, med så gennemførte dejlige streger som du har malet her, ville det være en fryd at lægge væg til, det er en utrolig gennemført tanke at få den krop placeret der.
Genialt Dorit.
I kærlige tanker, god Lørdag aften.

Unknown sagde ...

Fantastiske billeder, hvor er du bare dygtig. Isbjørnene er også fantastiske, det er imponerende så meget du spænder over, man kan jo slet ikke lade være med at kigge med. Mange hilsener Gunja