torsdag den 9. januar 2014

En stol - tern for tern

Atter et indlæg om indretningen på Ragna, hvor det helst skal være nemme og 
billlige løsninger, da det er hjem nr. 2. 
Sofaen, som I så i de forrige indlæg er ikke specielt god for mig at sidde i, når jeg strikker. Den er meget dyb, og mine ben er for korte i den ene ende, så jeg købte en gammel lænestol på loppemarkedet i Bella Centeret for nogle måneder siden.


Den passer lige i størrelse til mig, men er ikke så køn i betrækket. 
Jeg vil gerne ombetrække den, men det må blive engang, når der er to torsdage i én uge! 
Altså fik den et hæklet tæppe på. Tæppet er lavet af rester af strømpegarn og et jeg til stadighed arbejder på, når der er TV tid - firkanterne laver næsten sig selv, så der kan sagtens TV kigges imens. Og så får tæppet påsyet en række i ny og næ. Men lige nu er det altså akkurat stort nok til at dække det meste af stolen.

12 kommentarer:

Kirsten Søeballe sagde ...

Et dejligt tæppe i skønne farver.
Jeg nyder at læse med om indretningen :-)

Franciens Haakwerk sagde ...

Beautifull blanket!

Franciens Haakwerk sagde ...

Beautifull blanket!

Sylvia sagde ...

For et nydelig teppe du har heklet.....eller hekler på.
Jeg hat to tepper jeg startet på i fjord. Det ene er kun i firkanter, det andre er montert, men mangler noen ruter til, for sønnen, som adopterte teppet, vil ha det digert! Derfor er det i bruk, mens det vokser sakte.
Jeg synes deres husbåt er hyggelig innredet og meget personlig.

dqpage sagde ...

hvor ser det bare hyggeligt ud :o)
flot tæppe

Lydert sagde ...

I bor altså rigtig dejligt på Ragna, jeg kan godt lide, det er så personligt

Marianne sagde ...

Jeg lagde godt mærke til det smukke tæppe den dag du viste træstubbe-bordene :)

Lilli sagde ...

Hvor er det er flot og farverige tæppe :-) hmmm vil godt se dem næsten hækle sig selv....den opskrift vil jeg gerne låne ;-)

Lilli sagde ...

Flot og farverige tæppe :-) hmmm vil gerne låne den opskrift hvor de næsten hækler sig selv ;-)
Nyder altid dine smukke billeder på bloggen :-)

Elena - Cupcake By Me sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud! Tæppet er smukt i farver, og sammen med billedet bag stolen ligner det en kunstners sted ;o) Og det er det jo også :o)

Marianne sagde ...

Skønt tæppe og dejligt det lige passer til din "nye" stol - der er så fint på Ragna :0))

Fletværket sagde ...

God løsning - og hyggeligt ser det jo ud...