lørdag den 18. januar 2014

Herre sweater hoppede endelig af strikkepindene...

...var ellers ved at tro, at den ville gro fast!!

Denne her herre sweater til husbond hoppede endelig af pindene for en uges tid siden. Py ha, det holdt hårdt. Men jeg har også strikket den mindste 3 gange med alle de gange jeg har trævlet op. Men hellere det, end ende op med noget han ikke gider gå med, fordi det ikke lige passer.

Jeg har selvfølgelig ikke strikket efter opskrift, men kørt efter mit eget hoved :-)
Og han er høj, så der er dælme mange masker.


Den er strikket på p. 3,5 i Rasmillas Yndlingsgarn som er sammensat af 1 tråd lammeuld og 1 tråd tynd bomuld - det er den lyse af farverne. Den mere blå er ren uld (Knoll) fra Garnudsalg.
Farverne passer utrolig godt til hans øjenfarve :-) men det tænker han nok ikke selv på :-)

Terrassen skovles fri...
Jeg ville gerne lave den lidt anderledes end de fleste sweatre, så der blev lagt an til knapper på skuldrene. Vi diskuterede dem lidt - altså knapperne - jeg syntes mine egne hjemmelavede knapper af rensdyrtak skulle bruges, men både Nûno og Klaus mente noget andet. Det endte dog med rensdyrknapper - og til Klaus' store tilfredshed!

...så han kan servere på Restaurant PIP :-)
I øvrigt en rigtig dejlig dag...

19 kommentarer:

GitteBlinkilde sagde ...

Det er skisme et flot trøje som du har strikket til gemalen :-)
Ih, hvor må han elske dig højt <3
(Så stort et arbejde du har lagt i)

Pernille sagde ...

Hvor er den flot. Dejlig farve.
Det er altid skønne billeder du viser :-)

Lydert sagde ...

Sikke da en flot trøje. Den klæder ham virkelig godt.

BrittB sagde ...

Kjempefin genser du har strikket til mannen din! Likerbåde mønsteret ditt og fargen du har valgt.
Du er ei flink og kreativ dame, mye flott å finne her på bloggen din!
Fortsatt god helg! :-)

Anja (Zoomsnoren) sagde ...

Den er simpelthen så flot! Farverne er skønne, og den klæder din mand!

Helle Marqvertsen sagde ...

Skøn trøje
Tak for kigget
Kh Helle

dqpage sagde ...

Sikken dog en dejlig sweater.
Rigtig flot med det strukturmønster og knapper på skuldrene. Den blå knoll kom vist rigtig til ære og værdighed i den trøje - og jeg gætter på, at du stadig har masser tilbage ?

Annes indfald sagde ...

Den er bar FLOT. Og sidder perfekt på modellen!
Der skal strikkes langt og længe, når manden er stor (min er xxxl og 190cm). Og skal der pilles op, bliver det godt nok et stort arbejde!
Hvilket mønster( vævestrik???) har du brugt? Det har en fin virkning i helheden.

Marianne sagde ...

wauw ...
til både sweater - farver - levende model og baggrund :)
smukt smukt smukt .....
go søndag til jer

Kirsten sagde ...

Hvor er den flot og den klæder ham rigtig godt! Du er en skrapsak - har jeg sagt det før :)))

Sylvia sagde ...

En utrulig flott trøye, eller genser, som vi kaller den her i Norge. Det må være litt av en jobb. Jeg har også en stor mann, og det er en øvelse å få ferdig strikkede plagg til ham. Men så er han meget fornøyd etterpå.
Veldig flott at du har " din egen" oppskrift, fra hodet.

Susan sagde ...

Flotte farver, og et fint mønster på trøjen. Min mand vil også gerne have en strikket trøje, men jeg synes det er lidt svært at gå i gang med xxl-large-størrelser :-)

Marianne sagde ...

En utrolig smuk trøje - passer jo perfekt og blåt er godt.
:)

Frujensensunikum sagde ...

Herrestrik når det er smukkest.....den er virkelig flot , godt du holdt ud Dorrit :-))

Lykke Thomsen sagde ...

Den er virkelig flot, jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange gram du har brugt. Vh Lykke

Pernille sagde ...

Hold op den er lækker :)

Kirsten Søeballe sagde ...

En utrolig lækker trøje du har fået lavet til ham husbonden :-)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det er bare en helt utrolig smuk trøje, du der er blevet færdig med. Det var godt, at du insisterede på rensdyrknapperne, for det er da lige prikken over i'et!
Heldige Klaus :)

Marianne sagde ...

Wouw - stort arbejde og flot resultat :)