onsdag den 15. januar 2014

Kobber, bobler og glas på træ

Er i gang med en serie af kobberinklusioner sammen med kobberoxid i glas og monteret på træ.
Noget går godt, noget andet går knap så godt... sådan er det jo.

Denne lille benfisk er lavet i kobberfolie og -tråd sammen med kobberoxid, har fået en hvid baggrund af papir og monteret på en ca. 15 cm lang "pind" fra stranden - som i øvrigt har et fiskelignende hoved :-)
Denne benfisk er lavet på samme måde. Ca. 36 x 19 cm
Her er det et par sæler. Ca. 18 cm høj.
Disse sæler er sådan lidt... hmmm... hvad skal jeg sige...... ud af ovnen kom pladen med en ca. 4 cm stor boble, som ovenikøbet brast.
Her ses boblen fra siden.
Nå, men jeg har det jo med, at der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Så boblen blev slebet ned og der blev fyldt noget glasmaling i - og nu er det sælens åndehul!! 15 x 15 cm.

5 kommentarer:

Sylvia sagde ...

Din kunst er bare så fantastisk .
Du er tro mot din kunst, og bruker dine omgivelser som inspirasjon.
Og du løste " bristen" av boblen på beste måte. Med kunst, vet man jo aldri hva som skjer, og med glass er det vel temperaturen som bestemmer hva som skjer?

Madame sagde ...

Hvor er det smukke ting, Dorit - og sjovt at sælen fik et åndehul.
De blå/turkise farver er jeg vild med og også mikset af materialer.

Jeg kommer til at tænke på en kunstner nær herved, der maler fugle på drivtømmer. I bruger begge naturen omkring jer som inspiration.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Super spændende og flotte eksperimenter du arbejder med for tiden. Jeg kan også godt lide at fiskene bliver fastgjort til et stykke drivtømmer, så de kan komme op og hænge som et andet trofæ.
Kh. Stine

Pernille sagde ...

Jeg tænkte også åndehul, da jeg så det første billede.
Jeg er fuld af beundring for hvordan du bruger din fantasi i alt dit arbejde :)

Unknown sagde ...

Hvor er de flotte dine billeder