mandag den 7. april 2014

Hvor ER jeg TRÆT af det...

Træt af blæst og kulde. Nu har vi haft stabilt vejr i en måneds tid, med masser af sol, men hvad nytter det, når vi alligevel ikke kan være ude. Det er stille få timer af gangen, så hyler blæsten igen. Og den går gennem marv og ben.




Lige nu blæser det 13-18 m/s og med en temperatur på minus 10 giver det en relativ temperatur på næsten minus 40!! Det er dælendylme KOLDT, som I måske kan fornemme på billederne!!!


Sagde kalenderen forår???
Nå, men jeg kan jo alligevel ikke gøre noget ved det - så jeg må jo bare nyde den friske luft og farverne. Og der er ikke andet at gøre end på med lufferne, det store vindtætte tørklæde og det vindtætte og varme pandebånd i moskusuld. Og så de varme støvler og den tykke frakke. Hmmm... 

Sneen er heldigvis så hård nu, at vi igen kan gå i fjeldet og rundt langs kysten med hundene. Og de er ligeglade med kulden. De elsker at rulle sig og få sne i pelsen.




Vel inde i varmen igen ser jeg havørnen komme forbi stuevinduerne på sin daglige tur efter føde. Og jeg nåede lige at snappe kameraet.



8 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Piv - kulden misunder jeg ikke, men den smukke natur - den misunder jeg SÅ MEGET ;))

Stella Dea sagde ...

Uhhhhh hvor jeg ikke misunder dig lige nu. Orker bare ikke mere kulde. NU skal vi have lune grader og dejligt forår. Råb det ud i vinden og håb at du bliver hørt. Jeg håber med dig.

violykke sagde ...

Jeg er begyndt at sparre sammen, nu må jeg altså snart der op :0)

Sylvia sagde ...

Du bor tett på den ville natur. Og det ser kaldt ut, ja. Da en det vel godt å være inne ved brendeovnen og kreere noe fint istedet ?

Elfepigen sagde ...

Brrr Dorit...det er godt nok koldt,tror altså ikke at jeg kunne holde det ud:) Men smukke smukke billeder som altid:)

Knus og kram herfra

Marianne sagde ...

Kan heller ikke klare kulde og blæst på samme tid - men smukt er det set sådan lidt på afstand ;0)
❤️

Lydert sagde ...

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan -40 grader føles, men hold nu op, hvor er det smukt

Madame sagde ...

Dejlige bileder, Dorit, og fantastisk at I ser havørne. Men uha, det er vel nok koldt hos jer - og her går jeg og beklager mig over vores 9 graders varme og blæst på 12 m/s ...