søndag den 9. maj 2010

Flere filtede tasker - hvad gør jeg med dem?

Ja, mange af dem får heldigvis nye hjem.

Min veninde Vera fik denne taske i filtet strik (LOPI og LIMA). Tasken er strikket i dominoteknik og foret med grønt thaisilke. Hanken er også strikket. Og der er sat en magnetlås i.



Nûno havde ønsket sig en lille håndtaske med korte hanke. Hun fik denne taske i filtet strik i koboltblå LIMA med broderede cirkler af en rest turkis uldgarn.
Jeg startede med at slå et antalmasker op, strikke ret til jeg havde en pæn rektangel. Tog masker op hele vejen rundt, og strikkede rundt til jeg syntes jeg havde en passende højde. Denne teknik gør, at jeg får en pæn firkantet, og alligevel rund bund, så tasken ikke bliver flad.
Jeg har slået ringe i til hank, som er syet sammen til en stor cirkel - når man åbner tasken glider hanken gennem ringene. Tasken er foret, har lomme med lynlås og magnetlås.



Denne taske har endnu ikke fundet nogen ejer - måske bliver den her? Den er strikket og filtet som Nûnos den blå (rød LIMA), dog har jeg brugt vendte rækker for at få lidt højde på siderne. Hankene er masker lukket af og slået op igen undervejs.





1 kommentar:

IF Stjernen sagde ...

Hej Dorit.

Hvad med at få en butik på www.amio.dk og sælge dine flotte tasker der?

KH Britta