tirsdag den 11. maj 2010

Venter, venter og venter....

Sidder her i Nuuk Lufthavn og venter på at vinden lægger sig, så jeg kan komme til Kangerlussuaq og videre til København. Klaus tog afsted i går, så han venter i Kangerlussuaq. Her i Nuuk har vi middelvind på 40 knob, ca. 20 m. pr. s. Og vindstøddene er højere. Sådan er det når Moder Natur bestemmer.
Askeskyen driller også, så flyene til Østgrønland og Island er aflyst. Har været noegt spændt de sidste dage, da det så ud som om askeskyen ville ramme Danmark igen, og hvad nytter det at kunne komme ud af Nuuk og så ikke kunne lande i Danmark?! Og her kan vi jo ikke bare tage et tog, en bus eller taxa. Den eneste vej ud af byen er med fly. Vi kan heller ikke bare tage en "færge" - ja, det hedder det altså ikke her i Grønland. Kystpassagerskib er den rette betegnelse.

Jubii, de har lige annonceret afgang kl. 9.30 og flyet er lige kommet ud af hangaren, så mon ikke det lykkes? Nu venter 4 uger i Københavns Sydhavn på det gode skib Ragna. 
Jeg skal nok lægge billeder ind undervejs.

Lige til dem, som jeg skylder gaver - de ér lavet og sendes afsted fra DK. Er der nogen der kender Kamma og KO, som vandt min Give Away - hun har ikke meldt sig endnu??

 

3 kommentarer:

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Jamen så håber jeg at det lykkedes at ramme København Fru Olsen, og jeg glæder mig helt vildt til at se billeder af det gode skib.
God rejse.
Michael

FruE sagde ...

Håber du sidder på husbåden i Kbh nu og nyder din lørdag :-) Glæder mig til at se billeder.

Rigtig god weekend :-)

Villa Ko sagde ...

Tak, tak. Jeg er lige hjemvendt fra ferie, og skal have kigget nærmere på hvad jeg har vundet!
VH Jette / Kamma og Ko