torsdag den 27. maj 2010

2 x award gives videre

Som nævnt i går har jeg fået to awards fra Frk. Turkis og Mit Pusterum. Tusind tak og tak for de pæne ord. Awarden gives hermed videre...



Reglerne for awarden er:
Kopier Awarden ind på din blog.
Tak og link til den som har givet dig den.
Link til 7 andre og spred lidt glæde.
Fortæl 7 ting om dig selv.

Skal jeg give awarden videre til 7 personer for hver award, dvs. 14 ?? Det kan jeg ikke lige overkomme, så jeg slår som sagt det hele sammen til én. Og da jeg ikke kan sende dem retur til afsenderne, og skal vælge blandt de mange skønne bloggere derude, må det blive:
  1. Dorthe Ivalo fra Sisimiut i Grønland var den første blogger jeg stødte på og som jeg fulgte et stykke tid inden jeg selv kastede mig ud i det. Dorthe skriver medrivende og jeg nyder, at hun nyder (og skriver) om de samme ting som mig, nemlig naturen og hændernes brug.
  2. Pralerier, som faktisk også var medvirkende til, at jeg kom i gang med at blogge. Jeg søgte nemlig en opskrift på en hæklet abe. Jeg fandt mange, især på amerikanske hjemmesider, men på Mies blog fandt jeg de skønneste aber (dog uden opskrift), som jeg lod mig inspirere af og som jeg har udviklet på, og jeg har nu en hel familie.
  3. Unikarina, som jeg mange gange er vendt tilbage til. Hun laver de mest perfekte DIYs. Og hun deler dem med os.
  4. Irenes optegnelser for Irenes mod til at dele private ting med os andre samt evne til at skrive medlevende.
  5. Bloggen Mine RODErier er netop gået i luften. Inge kan vel siges at være multikunstner - gør det meget i glas og er fantastisk kreativ, og hun gør ikke tingene halvt. Jeg er sikker på, at vi kommer til at høre meget mere til hende fremover. Så hun får den på forhånd... ;-)
  6. Kjær og Schmeling for en blog med de mest fantastiske smykker jeg har set længe. Faktisk skal jeg til en personlig L.D.E.S.-dag hos hende sammen med min datter i næste uge - det glæder jeg mig meget til, da jeg er helt sikker på, at Art Clay Silver er lige et medie for mig. - måske lidt dyrt, men hvad pokker - vi har kun dette ene liv!!
  7. Mette B. for hendes mod til at dele en verden i sindlidelsens tegn med os andre, og for hendes bidrag til at bryde det tabu, det er, at have en sindslidelse / lide af en depression. Respekt! Og lige i min ånd.

 De 7 ting om mig:
  1. Er partner (og gift) med den bedste mand og far man kan tænke sig og så på niogtyvende år (Christ, er det SÅ mange?). Vi er blevet tildelt vores del af livets kriser og genvordigheder, men har formået at holde sammen, og er kun blevet stærkere. Vi har sammen to voksne, smukke og fantastisk seje døtre, som betyder alt.
  2. Interesserer mig meget for mennesker, vores interaktion og vores måde at håndtere livet på. Læser og har læst meget litteratur om dette (læser også mennesker :-) ).
  3. Får inpiration hele tiden og har altid noget i hænderne. Inspiration ikke er noget jeg sidder og venter på, den er der hele tiden, hvis vi tør indånde livet med "volumenknappen" skruet op for alle sanserne. Inspiration betyder indånding eller indblæsning, man kan blive inspireret og man kan inspirere andre (fra latin: in, ind + spirare, ånde/blæse). Dét, som ånder, er levende. Jo mere inspireret desto mere levende.
  4. Jeg begejstres let, er utålmodig, og har mange idéer - min mand kan tale med om, at de helst skal udføres med det samme :-)
  5. Mod - jeg vil tillade mig, at rose mig selv for modet til at gøre op med Jante. Jeg falder for ting, der er anderledes og ønsker at lade mig styre af min egen mening og knap så meget af hvad andre mener.
  6. Har lært, at jeg er sej og stærk samtidig med en skrøbelighed, som gør, at jeg skal passe meget på mig selv. Har gennem kriser lært at lytte til min krop, som har vist sig, at være min ven. Hvis det bliver for meget, siger den straks til.
  7. Prøver - og bliver hele tiden bedre til det - at se det positive i de mange små ting i livet. Det vækker glæden indeni, og jeg føler mig rig, når jeg kan glædes over vandets rislen langs vejen en forårsdag eller snespurvenes tjip tjip og sjove hoppende flugt over fjeldet. Når jeg næsten kan græde over at møde en viol på min vej rundt langs søerne i København eller når jeg ser en glad hundejer lege med en ubekymret og lalleglad hund. Jeg mener vi langt hen ad vejen selv er herre over hvordan vi har det, at vi kan påvirke vores følelser via vores tankesæt. Måske skal vi sommetider ha' lidt hjælp :-) 
  8. Jeg siger ofte tak, fordi jeg er så priviligeret at leve et rigt liv...
Nå, det blev vist 8 punkter. Hænger du på endnu? Det blev lidt langt...

Håber I vil lege med derude...

3 kommentarer:

mette b sagde ...

Kære Fru Olsen,
Tusind tak for de meget rosende ord om mig. Jeg har skrevet mit indlæg, som du kan læse her:

http://frbrinch.blogspot.com/2010/05/award-til-mig.html

God weekend til dig :)

Mie sagde ...

Tusind tak for awarden og de pæne ord med på vejen. Jeg har dog gang i lidt mange ting for tiden, så springer legen over for denne gang. Men endnu en gang tak :-)

unikarina.dk sagde ...

Hej Fru Olsen 1000 tak.... Dejlig læsning af dine 7 ting omkring dig selv.
Ha' en fantastisk weekend