torsdag den 28. juli 2011

Armbånd i fiske- og sælskind under udvikling

SÅ blev Nûnos sweater færdig - mangler kun at sy knapper i og at vaske den. Skal nok bringe et billede i weekenden - forhåbentlig med den unge dame.

Lige nu arbejder jeg med udvikling af en ny type armbånd. Stadig i fiskeskind fra Island og sælskind her fra Grønland. Dette, i grønt, har jeg haft lavet én gang, men metoden med at sy det på bred elastik på maskine duede ikke. I hvert fald ikke i første forsøg. Så op med det og på den igen...


...nu er skindstykkerne syet på et stofbånd i hånd - stofbåndet lavede jeg på maskinen. Og lukket med en tryklås.


Lukningen er ikke helt, som jeg vil have den, så tanker om den gode løsning rumsterer i mit hoved... jeg vågner garanteret i nat med et sæt og har svaret...

9 kommentarer:

Pia´s Hverdag sagde ...

Det er rigtig flot, jeg "ser" det med en trense evt. i ruskind, som fanger en af dine fine knapper, af de små ...

Ja det var bare lige det der fladt mig ind

violykke sagde ...

hold op det er godt nok flot :0)

Elfepigen sagde ...

Nauhh Dorit....
Den grønne farve....uha uha....
Hvor er den smuk, og de to ting er lige som skabt for hinanden:)
Over til forrige indlæg...garnbutikker er der altså ikke mange af på Island, MEN du kan bestille over nettet fra en dejlig butik,så hvis du har lyst til det siger du bare til...så finder jeg hjemmesiden til dig:)

Knus og kram herfra

Silla

Britta Svanborg sagde ...

Hejsa. Engang kunne jeg ikke lide noget som helst i grønt.
Men, man har jo lov at ændre mening.
Og hold da op, hvor er den smuk, beundrer hvad du får lavet. Fortsat god dag. Klem

Anita Tørmoen sagde ...

Dette var et flott armbånd. Nydelig farge også:)

Strikkeheksen sagde ...

Som du kan finde på :-) Det tegner da yderst lovende og med det, jeg kender til dig fra bloggen her, så finder du nok snart en brugbar løsning :-)

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er det flot ligeså er farven ;-)
God dag
Majbritt

Pysselfarmor sagde ...

Så himla fint! Läckert!

goej sagde ...

Superflot....

Sådant et ønsker jeg mig, smukt smukt smukt....