lørdag den 15. februar 2014

Åbent hus i butiksværkstedet i dag

Så er det i dag jeg har ÅBENT HUS i butiksværkstedet fra kl. 11-16. 

Egentlig har jeg haft åbent hele ugen, og det er gået rigtig godt. Nuuk TV kom onsdag og lavede et indlæg til nyhederne - I kan se det her.

Jeg føler mig godt tilpas derinde, og trives med at "gå på arbejde", når jeg åbner kl. 12. Formiddagen bruger jeg hjemme sammen med hundene og får ordnet regnskab, markedsføring, varebestilling, prismærkning og alt det andet.

Det er egentlig rart, at få værkstedet ud af huset - når jeg er hjemme har jeg "fri". Omend jeg endnu ikke har fundet ud af, hvad jeg så skal lave:-) Føler mig lidt rastløs, men har været for træt til at finde ud af noget.

I får her lidt billeder fra stedet.

Butiksdelen er adskilt fra værkstedet og køkkenet med den hvide reol, som husbond har lavet til mig. Idéen fandt vi i Thorshavn hos Öström. Denne her er bare malet, og Klaus har sat hjul under.
Det er skønt bare at kunne slå søm i, når jeg har brug for et sted at hænge mit værktøj.
Metal"dimsen" som står nede til venstre er en glasknuser, som en af mine venner Peder har lavet til mig.
Som han siger jeg fik noget jern med gummi på ;-) ..... hmmmm.................
Hæve-sænkebordet byttede jeg for en lampe, som jeg har lavet. Og Klaus har sat hylde under, så jeg har kasser med glasstumper stående der.
Lampen nederst til venstre er dén jeg byttede for bordet. Den har lampeindsats, så den kan hænge på væggen og måler 30 x 25 cm.
Vi har lagt hylder på radiatorerne, som alligevel ikke kører så meget - der er varmt nok.
Keramik-kabeltromle bordet er dét, som jeg lavede for et par år siden til terrassen derhjemme. Nu er det vinter, så kan det gøre gavn her så længe. Jeg holder interiøret low-cost, så jeg ikke skal ud at låne penge.
Den anden lille kabeltromle har jeg tigget mig til hos en elektriker :-)
Jeg er begyndt at lave smykker og jeg lavede også lige to displayes til dem.
Her er det en isbjørn, som ligger på maven.
Isbjørne i silhouet.
Ørestikkere i glas og sterlingssølv.
Em maske monteret på sten og med sølvræv som hår. Billedet er desværre sløret, beklager :-)
Denne rødfisk tog jeg ud af ovnen i går, og den var solgt inden jeg så mig om - jeg måtte lime fod, mens kunden ventede...
Jeg har også lavet en del halskæder, ringe, armbånd, fade, skåle m.m. Men jeg viser ikke det hele her. I kan se billeder af al glasset på min Pinterest her, hvis I har lyst. Eller I kan gå ind på Dooit Designs Facebook side og kigge i billedalbums dér. Og I er da velkomne til at like siden :-)

Søndag og mandag har jeg fri og da regner jeg bestemt med, at jeg får tid at komme rundt hos jer alle og får set, hvordan I går og har det. Hav en god weekend. 

15 kommentarer:

Gitte sagde ...

Hvor ser det fantastisk ud,meget indbydende butik / værksted, kan da SÅ godt forstå den orange fisk forsvandt.

Marianne sagde ...

så mange fine ting Dorit og fine fine lokaler :)
ønsker dig pøj pøj med det hele
kh

Elfepigen sagde ...

Hvor er det et skønt sted du har fået fingrene i der Dorit:) og indrettet rigtig smukt...som altid;)

Knus og kram herfra

Kirsten Søeballe sagde ...

Superdejlig butik du har fået dig. Tillykke med den .
Jeg kan så sandelig godt forstå der var en,der fangede fisken næsten inden den ramte disken :-)

Sylvia sagde ...

En flott butikk og et deilig verksted.
Fint at du selv lager innredningen, så du slipper å ut med så mye penger, før du i det hele tatt får begynt.
Deter så flotte ting du lager. Dine smykker, de er riktig flotte. Og alt det andre også.
Du må gjerne vise mer her etterhvert, for jeg har ikke Pinterest eller FB. Men jeg nyter å se dine kreative krumspring.
Lykke til med butikken .

Lisbeth sagde ...

Så dejligt en butik... Gid jeg var i Nuuk! Selvom min pengepung nok er meget glad for at jeg er i Hørsholm, for der er mange fine ting, jeg gerne ville eje.
Held og lykke med butikken.

randiglensbo.dk sagde ...

Det ser godt ud! Jeg håber, at rigtig mange gæster/kunder kom forbi og benyttede sig af, at du holdt åbent hus :-)

NonnasBlog sagde ...

Tillykke med det hele! Hvor ser det godt ud! Skøn indretning og skønne ting. God søndag og fridag!

Lydert sagde ...

Sikke da en lækker butik, hvor ville jeg ønske, jeg sådan lige kunne komme forbi og kigge nærmere

Den gamle krage sagde ...

Øjøjøj, hvor gad jeg godt have at din butik lå lidt mere inden for min rækkevidde - til gengæld tror jeg, min bankrådgiver er HELT tilfreds med afstanden.

Skulle jeg nogensinde igen komme til Nuuk........

Fletværket sagde ...

Det ser rigtig fint ud Dorit og jeg ønsker dig held og lykke med butikken.

Pernille sagde ...

Sikke et dejligt sted, du har skabt :)

Anonym sagde ...

Ser godt ud, håber du får solgt en masse af dine flotte ting.

dqpage sagde ...

Hvor er jeg da bare imponeret !
det er bare så flot - og sikken prodktion.
Det glæder mig du havde fuldt hus til åbningen - jeg er sikker på dine varer også vil blive revet væk fremover :o) smykkerne er flotte - og din glaskunst er da bare suveræn.
Tillykke med dit nye butiksværksted, og held og lykke med det :o)

Randi sagde ...

Nøj for et lækkert værksted du har fået :O)
Det glæder mig at du havde fuldt hus, men det er også nogle flotte ting, du får fra hænderne. Og mange :O)
Alt mulig held og lykke med det.

Kh Randi ♥♥