onsdag den 25. april 2012

Brasilien, Argentina, Kina, Japan kontra Grønland

Hvor er I altså søde og rare allesammen. Hvor er det vildt, at 49 af jer har været inde og kommentere på min jakke i sidste indlæg. Af hjertet tak! Den ér allerede et hit og har hængt på mig siden. Jeg er allerede halvt færdig med et bluse-projekt stærkt inspireret af jakken - det får I at se en af dagene.

Har funderet lidt... hvor er det egentlig underligt, at garnet som nu er min jakke, tidligere har været jakke for et lam eller får, en lama og en sommerfugl! Og gad vide hvor??

I dag tror jeg, at jeg vil fortælle lidt om min forfløjne familie. Sara - den ældste trolletøs - befinder sig vist nok lige nu i Bonito i Pantanal, Brasilien, midt inde i hjertet af Sydamerika. De har lige været ved Foz do Iguazu i Argentina og skal efter Bonito til Rio og videre nordpå, hvor hun har boet.

Sara ved Foz do Iguazu, vist nok på Argentina-siden.
Nûno hygger sig med farmand i Kina nu. De forlod Japan i går, hvor de blev vækket tidligt om morgenen ved at sengen stod og rystede i 30 sekunder!! Det var et jordskælv!! Men det er vist meget almindeligt - GULP!
Nûno og farmand ved et eller andet bladguld-beklædt tempel i Kyoto, Japan.
Lille Nûno i en bambusskov i Kyoto.
Nûno har i øvrigt gjort sig den erfaring, at hun med sine kun 163 cm kán betragtes som værende høj.


I Kyoto boede de på et traditionelt japansk hotel, hvor man bliver iklædt kimono (det får man hjælp til), man sover og spiser på gulvet og en kimonoklædt kvinde serverer te på værelset.

De hygger sig, gør de. Midt i det japanske og kinesiske mylder af mennesker og fremmedartet kultur.

Omvendt nyder jeg stilheden, den vederkvægende ro og naturens ufattelige storhed lige uden for mine vinduer.


Edderfuglene i lav flugt hen over vandet.
Havørnen på sin daglige patruljering. Jeg sad ved mit spisebord og nåede lige, at "skyde" den...
...for pokker, hvor er jeg priviligeret. I går hang den et helt minut 10-20 m over mit hovede og bare studerede mig.
Jeg kunne se dens ansigt, dens øjne, dens kløer... uha...
Jeg var iklædt sælskindspels med ræveskindskant og sælskindsstøvler og jeg bevægede mig...
- måske var jeg et potentielt måltid eller hvad?
Og det kan nok være, at hundene kom i snor PROMTE!
Snespurvene på besøg i restauranten

Området nede ved stranden, når småøerne kommer frem ved lavvande.
Farverne er der, når man kigger efter.
Isen, der antager de mærkeligste former - hvad ser du her?

8 kommentarer:

violykke sagde ...

Jeg tror jeg ser det samme som dig :0) en isbjørn.

Elfepigen sagde ...

Ihh Dorit sikke en fortælling...jeg bliver revet med hver gang,fra det ene sted til det andet:)
Jeg har nok også lidt nemt ved at lade mig drømme nogle steder henne:)
Sikke nogle smukke,smukke billeder "hjemmefra" dig selv...uha.
Tak for turen:)
Jeg vil jo mene at den ligner din søde lille Ronjas næsetip den isklump der...:D
Du giver måske lyd om hvad du syns den ligner:)

Knus og kram herfra

Kirsten Søeballe sagde ...

Dejlige historier. Og dejlige billeder.
Jeg ser et sælhovede.

Mvh Kirsten

Pia sagde ...

Det er ikke første gang jeg tænker tanken, at I vist er en meget berejst familie :-) Dejligt med internet, så man kan følge med hos dem der ikke er hjemme.
Jeg kiggede efter en isbjørn, men jeg ser en hund :-)

Trine F sagde ...

Uh som der da bliver oplevet i den lille familie.
Jeg ser det forreste af en sæl.

God hygge til dig

Marianne sagde ...

Hvor er det dejligt. Dejligt at du nyder at de nyder :)

Jeg ser en sæl :)

Marianne :)

dqpage sagde ...

jeg ser et hundehovede :o)
og hvor er det spændende at følge med i livet i alle verdenshjørner !
Naturen i Grønland er mildest taget storslået. Kan godt forstå du lige fik styr på hundende da havørnen var over dit hovede (ja sikke da en oplevelse i sig selv det må have været).
Og beretningerne fra Sydamerika og Japan er så spændende at følge. Heldigvis er vi ikke så vant til jordskælv på vore breddegrader.
hilsen Mona

Madame sagde ...

Åh så smukke billeder, Dorit - de er helt fortryllende! Og rigtig dejligt at få lov til at læse om dine og dine døtres oplevelser!