lørdag den 21. april 2012

NOGET anderledes morgenmad

Nûno har netop sendt billeder hjem fra Tokyo, hvor de har besøgt det store fiskemarked meget tidligt om morgenen.

Bagefter spiste de morgenmad. Nûnos menu: grillet laks og makrel, ris, misosuppe, rå tun, syltede blæksprutter og tang samt kolesterolsænkende grøn te!! Velbekomme!!
Måske er det derfor japanerne er så sunde og lever så længe?!
Hun ser nu tilfreds nok ud??
Jeg elsker alt godt fra havet, men til morgenmad??!
Jeg er rigtig godt tilfreds med min kaffe, blødkogte æg og groft rugbrød :-)

Blæksprutter?
Tunfiskene inspiseres på auktionen, tror jeg.
Gad vide, hvad den tun fik til morgenmad? Man kan jo kravle ind og se efter.

2 kommentarer:

dqpage sagde ...

Det var lige en menu for mig
- men måske ikke lige til morgenmad :o)
hilsen Mona

Ulla sagde ...

Jeg var på Azoerne sidste sommer - hvor vi så fiskebådene komme ind med tunfisk i den størrelse & størrere, som bliver solgt til Japanerne som havde et kæmpe skib liggende hvor der var en fiskefabrik - det var imponerende syn .... tak for deling af dine altid spændende billeder