lørdag den 17. november 2012

Min nye bedste ven i det kolde nord

Kolde fødder? Ikke mere!

Nu er vinteren kommet, men silkedynen skiftes ikke ud, og vinduet skal stadig stå åbent om natten, er vi heldigvis enige om. Mange er de aftener, hvor jeg ikke kan falde i søvn pga. kolde fødder. Efter at have ligget i lang tid og skummet over det, får jeg endelig taget mig sammen til at stå op og tage sokker på. Men så vågner jeg senere, fordi det er for varmt! Haa jaaa... sikke problemer vi har!

Men så fik jeg tanken: et eller andet sted i gemmerne var der en gammel gummi-varmedunk, huskede jeg. Lede, lede, lede = her er den. Er den stadig tæt? Jo, det er den. Rode, rode, rode = rester i uldgarn (Lima, lagt dobbelt). Hækle, hækle, hækle og 1/2 time efter: VOILA! Ikke kolde fødder mere! Min nye bedste ven!

Haven er gået i vinterhi




De små fugle er taget afsted og Restaurant Pip er lukket ned for vinteren. Men de allesteds nærværende ravne skal jo også have mad. De tog dog ikke æblerne i al den tid jeg lurede bag rullegardinerne = mindst 1 time. Jeg gjorde ALT for at "maskere" mig og kameraet, men nej! I den tid det tog mig, at gå ud i gangen, få tøj på, lukke hundene ud og gå ned foran terrassen, fik de taget alle æblerne!! De er dælme kloge, de fugle.

8 kommentarer:

Marianne sagde ...

Skønt med en varmedunk når Claus ikke er hjemme til at varme dine futter :)

Smukke vinterbilleder - ville gerne have lidt sne og frost .

Marianne

Anette sagde ...

Smukke vinterbilleder fra haven. Godt du kan holde fødderne varme, der er ikke noget værre end at fryse om tæerne, så kommer man til at fryse overalt.
KH Anette

Anonym sagde ...

Har også problemet med kolde tæer også selv om jeg bor en del sydligere end dig. Jeg har syet mig en 'rispose' - dvs en stofpose på ca 15 x 30 cm og fyldt den med godt 1 kg grødris. Den ligger jeg i microovnen 2-3 minutter og derefter ind under dynen og på mine fødder. Bare dejligt.....
Meget flotte billeder - har selv været i Grønland engang i 1987 og fejret jul og nytår.

Ulla Røjkjær sagde ...

Griner.. Jeg kan se dig der liggende på lur.. Skidt pyt D. Vi får så mange andre skønne billeder fra dig..

Strikkeheksen sagde ...

Det var da en god løsning - og så blev den ovenikøbet pæn :-)

Noget nyt om armbånd?

Randi B. Jensen sagde ...

Dit vinterlandskab kan rigtig sætte gang i lysten til at jule :-)
Jeg synes ikke, det er ret længe siden, jeg så sne på dine billeder sidst - tiden den iler godt nok afsted :-)

dqpage sagde ...

Nej for nogle fine billeder fra haven.
Varmedunken er en god idé
- jeg plejer at have fleece tæpper fra Ikea (de billige til 8 kr / stk) liggende hhv. under dynen og over lagenet. Det luner - især når man skal ned under de kolde dyner.
hilsen Mona

Pia´s Hverdag sagde ...

Dejlige billeder, og ja, jeg kan heller ikke li´ kolde fusser