søndag den 4. november 2012

Ur af gammel LP plade

Henrik - Ronjas plejefar og kammeratens Alberths far - er jo gravhundesamler, som nogen af jer nok husker. For et stykke tid siden havde han fødselsdag og han fik den hæklede gravhund, som I så i et tidligere indlæg. Han fik også dette vægur lavet ud af en grammofonplade.
Idéen er ikke min - den er tyvstjålet - så er det sagt! Det gør dog ikke resultatet mindre sjovt.
(Prøv, at google "clock vinyl LP" eller noget lignende og se de mange billeder og gode idéer, der dukker op).


Først prøvede jeg med en dekupørsav, men pladen knækkede, der skal nok en del øvelse til. Og jeg synes ikke, at jeg ville bruge hele pladesamlingen på loftet til at øve mig på :-) Så jeg endte med at bruge min Dremelmaskine og file, så gik det OK. Dog skal jeg nok øve mig lidt mere - kanterne kunne godt have været bedre. Man skal også passe på, at værktøjet ikke smutter, så man ridser den del af pladen, som skal blive tilbage. Det skete for mig et par gange. En anden gang tror jeg, at jeg vil dække pladen med frysetape, inden jeg kaster mig ud i det.

4 kommentarer:

Marianne sagde ...

Sød er den og der er ingen der kan se det er første gang , men dine hænder er jo oså skruet rigtigt på ;)

dqpage sagde ...

Det ser rigtig flot og smart ud.
Jeg tror bare jeg må snakke med mig selv rigtig længe, inden jeg tør omforvandle mine kære LP-er til ure ;o)
(ok - man kan jo også købe i genbrug).
skæg idé er det. Helt bestemt.
hilsen Mona

Pernille sagde ...

Det betyder ikke noget, at ideen ikke er din. For hvor er den god, og hvor er det flot :)

Anonym sagde ...

good post, added you to my RSS reader.