lørdag den 12. oktober 2013

Glæden var kort..

...så går det godt med gravhunde-Ronja, og jeg tror det går fremad. Så går det skidt...


I dag var en af de dårlige dage med sløvhed, højt snakkende tarme, ingen appetit overhovedet, og feber.
Efter en gåtur sidst på dagen (dog med blod i afføringen - nu på 14. dag) var hun klar ved madskålen: jaaah, nu vil jeg gerne have mad!! Juhuuu, Ronja. Du må få alt det du vil have (dog skånekost).

Så er det hårdt at se, at hun spiser få mundfulde, stopper og lægger sig og stirrer på maden, mens hun ryster og tydeligt har det dårligt!!! Som om maden har bidt hende. Og når Ronja-madglad ikke vil spise, SÅ er den gal!!

Får dysset hende til ro, og forlader hende modvilligt for at gå til Tommy Kenter show, som gode venner har inviteret til. Har kortet aftenen ned til det kortest mulige - går efter middagen og første akt - og kommer så hjem til en rimelig frisk hund, der gerne vil have mad???

Hvad f... skal jeg tro?? Er jeg ved at blive skør? "Få dog proportionerne på plads", ville nogen nok sige og jeg véd godt, at det "kun" er en hund, men hun er min lille "efternøler"... Og jeg er alene med hende, da Klaus er ude at rejse.

Ja, det er nok kun katte- og hundejere, der kan forstå mig. Tusind tak til jer, der lagde en forstående kommentar. I morgen har de velvillige og kærlige ikke-eksisterende-dyrlæger indvilliget i, at tilse hende igen, og så må vi se... De skal simpelthen have "ugens buket", når dette her er overstået.

28 kommentarer:

Gitte sagde ...

Du har ret, du finder ikke en katte /hunde ejer som ikke sidder med en klump i halsen og håber med dig at de finder ud af hvad der er med hende, de varmeste tanker herfra

Strikkefuglen sagde ...

Åh lille Ronja, håber i finder ud af hvad der er galt. Havde vi dyr ville jeg være og gøre som dig ;-) rigtig god bedring med hende.
Majbritt

MissMuffin sagde ...

Hvad giver du hende at spise? Kylling og ris der er kogt helt ud er rigtig god skånemad til hunde. Kogt, lyst fisk er også ok. I Danmark kan man i håndkøb få Prokolin eller Zolac, som er en mælkesyrepasta, der hjælper maven igang igen. Det har vi altid til vores hunde..
Krydser for at den lille Ronja snart er ovenpå igen..

Frujensensunikum sagde ...

Åhh hvor jeg forstår Dorit , så synd for lille Ronja håber på snarlig bedring.
Tænkte ofte på da vi stadig havde vores lille efternøler at det var nemmere hvis de små skabninger kunne tale og fortælle hvor det gjorde ondt.

Lona sagde ...

Åh jeg føler virkelig med dig, rigtig god bedring med hende

Den gamle krage sagde ...

Proportionerne er da fuldstændig på plads!
Dit lille pussenussedyr er syg og har det elendigt, og du har ikke ret mange muligheder på hånden. Jeg ville også have det ELENDIGT, hvis jeg var i din situation.
Den der med rabiesvaccinen har jeg spekuleret meget over. Da vores hund blev rabiesvaccineret, skulle den checkes med en blodprøve, før han blev godkendt - kan I ikke få Ronja godkendt via en blodpræve, selv om det ikke er en læge, der har givet vaccinen? Man har jo før hørt om "særlige grønlandske forhold", der giver plads for utraditionelle løsninger.

dqpage sagde ...

Ja ugens buket må de vist fortjene .
Jeg er hverken katte eller hundeejer, men har fulgt Ronja tæt her på bloggen. Ronja er bestemt en hund med personlighed, og en meget kær hund også. Jeg forstår godt din bekymring for hende. Jeg håber dyrlægerne kan byde ind med noget der kan hjælpe. Jeg tror på glas-teorien, men hvorfor hun bliver dårlig igen er lidt svært at forstå. Mere asparges skader sikkert ikke, hvis hun vil spise det. God bedring til hende.

Sylvia sagde ...

Ååååå....det er så vondt når dyra våre ikke har det godt. Jeg håper dyrlegen vil finne ut av det i dag, du må bare stå på ditt, og at hun vil bli helt frisk igjen.
Det er som med oss mødre når barna våre er syke. Det er vi som virkelig vet når noe er galt med dem. Og jeg går alltid etter magefølelsen.
Lykke til, jeg krysser fingrene for din skjønne hund.

GitteBlinkilde sagde ...

Stakkels lille Ronja :-(
God bedring med hende <3

Lydert sagde ...

I min verden er der ikke noget, der hedder 'kun en hund'. Min hund er også en kæmpe del af mit liv, så jeg forstår til fulde, hvordan du har det lige nu.
Pøj pøj med Ronja, jeg håber virkelig, hun får det bedre snart

Taxastrikkeren sagde ...

Havregrød plejer at være godt. Mætter og beroliger maven. Det er træls din dejlige hund er syg og chokerende at der ikke er en dyrlæge i Nuuk. Men jeg ved jo godt at der er en anden mentalitet om hundehold i Grønland. Skrev ikke at jeg syntes om den - - - -
God bedring til gravhundepjokket - og dig.

Gitte sagde ...

Hvor er det forfærdeligt, især når man ikke har de store eksperter ved hånden. Der lyder til at hun skal undersøges på et dyrehospital med røntgen og hele molevitten...måske endda have lagt drop hvis hun ikke kan indtage væske nok. Jeg skriver ikke det her for at jage dig en skræk i livet, men tiden er vigtig i sådanne sager, hvis først der er betændelse involveret. Knus fra en anden bekymret hundemor <3

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det synd for jeg - jeg håber, at dyrlægerne kan få styr på det :-)

Hvorfor skulle det kun være mennesker, vi skal bekymre os om? Respekt for andre levende væsener er "ikke ude af proportion" - jeg vil sige i høj grad på sin plads, selvom det er os, "der styrer". Er det ikke det, hele miljødebatten handler om?
Et kæledyr bliver jo altså et familiemedlem og du kan tro, jeg kan forstå dine følelser. Jeg håber, på det bedste for jer :-)

Helle sagde ...

Kjære deg! Dette er jo nesten som en thriller, - dette må være hardt. Spesielt når du er alene med henne og må ordne både bekymringer og det praktiske uten bistand. Godt du har noen ildsjeler i nærheten som forstår og stiller opp.

Som hundeeier vet jeg godt hvor knyttet man er til sin hund. - Det er på ingen måte bare en hund! Den er en del av flokken mao. deres familie.
Jeg ønsker god bedring til den lille og tenker på deg.

DiSign-Keramik sagde ...

Hejsa
Håber nu altså det bedste for Ronja-pigen.

Føler med dig, og kan klart sætte mig ind i hvordan du har det.
Har også efternølere i form af dyrebørn.

Mange knus herfra
Dianna

DiSign-Keramik sagde ...

Hej igen
Kan ikke lige se om du også følger Strikketing, men der har jeg lige læst at hendes hund også havde blod i afføringen, og fik noget medicin.
Ved jo selvfølgelig ikke om det er det samme de fejler, men måske et forsøg at skrive til hende.

Knus igen
Dianna

http://felix-strikketing.blogspot.dk/2013/10/frisk-som-en-havrn.html

Ulla Røjkjær sagde ...

Jeg har holdt vejret for at det skulle gå fremad med Ronja. For pokker da hvor kan jeg godt forstå du er bekymret.
Tænker på jer❤️

Kirsten sagde ...

Jeg har hverken kat eller hund, men jeg forstår så godt din bekymring!
Jeg ville være skrækslagen også fordi I ikke har hjælp lige ved hånden :(
Nu håber jeg snart at Ronja er i bedring - for alvor, så du kan få ro i sjælen!

Muttifrutti sagde ...

Med den store kærlighed, du altid omtaler Ronja kan jeg godt forstå din bekymring, selvom jeg overhovedet ikke er dyreven. Rigtig god bedring med Ronja.

Madame sagde ...

Åh Dorit, sikke noget - og rystende at I ikke har en dyrlæge i Nuuk. Det må være frygtelig opslidende for dig, og som dyreejer ved jeg, hvordan det er, når ens dyr er sygt.
Rigtig god bedring med hende ❤️

Margith sagde ...

Nå hvor er det synd for Ronja, håber snart i får opklaret hvorfor hun er syg.
God bedring.

Marianne sagde ...

Kan ikke sige så meget - ønsker og håber det bedste for Ronja .
Sender varme tanker - Marianne

Kirsten Søeballe sagde ...

Det er svært at være dig og Ronja for tiden. God bedring med hende.

RODErier sagde ...

Åh - hvor blev jeg ked da jeg læste det her indlæg :-(

Krydser alt hvad der kan krydses for at Ronja får den nødvendige hjælp!!!!
KRAM og mange tanker herfra.

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Puha kan godt forstå din bekymring. Håber sørme du finder ud af hvad der i vejen med søde Ronja og hun snart får det bedre. Og en hund er ikke bare en hund, den bliver jo en del af familien
Kærlige tanker

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Åh så træls for både hende og dig! Jeg håber snart, hun får det bedre!

Elfepigen sagde ...

Stakkels,stakkels jer...ja både dig og Ronja.
Det er SÅ hårdt når ens dyr ikke har det godt.Jeg kan sagtens følge dig Dorit og føler med dig.Når vi får en hund så er det lige som med ens børn...vi skrotter dem ikke bare når de bliver syge træls eller noget helt tredje...
Jeg krydser fingre for at hun bliver rask igen og de finder ud af hvad hun fejler.

Kæmpe knus og kram herfra

Hanne Rimmen sagde ...

Stakkels lille Ronja ... og stakkel dig !
jo, jo jeg er helt med. Her hedder Ronja bare Søs og er også min lille efternøgler, og "tøsen" i en børneflok, med nu tre voksne drenge.
Du har sikkert ret, at man skal være "med hund" for at kunne forstå den angst, der følger med, når den lille bliver syg, og situationen ang. manglende dyrlæge, er da næste ikke til at holde ud.
Alt det bedste til den lille Ronja. Hun er helt sikker i de bedste og kærligste menneskehænder hos dig.
kh. Hanne