fredag den 18. oktober 2013

OP og NED med Ronja samt filtede halsedisser

Nu er det vist på tide, at jeg lader høre fra mig. Har ikke tid og overskud til blogland lige nu desværre.
Måske kommer jeg lidt rundt i dag... det håber jeg så jeg kan følge lidt med hos jer. Håber I hænger lidt på her selvom jeg er lidt slap i det.

Nerverne sidder uden på tøjet, for det går op og ned med Ronja. Senest i går blev hun syg igen, og hun måtte have en sprøjte hos Selvstyrets dyrlæge. Men nu holder den ikke længere, så jeg tager til DK med hende, så hun kan blive undersøgt på de måder vi ikke kan her. Desværre kan jeg først få billet på tirsdag, men nu har jeg så fået lov til at have hende i en taske i kabinen, selvom hun egentlig er for tung. Og så har vi en aftale på Københavns Dyrehospital på onsdag.

Men nu jeg er her kan jeg da lige vise jer de ting jeg gav et sneak peak til for ikke så længe siden.

Halsedisserne er lavet i merinould og silke. Knaphullerne er kantet af fiskeskind
og knapperne har jeg lavet af rensdyrtak.




21 kommentarer:

Unknown sagde ...

Waw de er flotte,og helt specielle,dem er jeg helt vild med:-)
Håber da snart at ronja må få det bedre.

Kludemutter sagde ...

Stakkels lille Ronja,
Hvor er det synd.
Det er vist godt du tager den med til Danmark så den kan blive undersøgt ordenligt.

Håber I får en godt tur hjem,
Og de hurtigt kan hjælpe den.

Knus yt.

Kirsten Søeballe sagde ...

Jeg vil tænke på jer og håber de finder ud af det her i Danmark ,hvad der er galt med Ronja.

violykke sagde ...

Håber virkelig de finder ud af hvad hun fejler, det er så trist når vores dyr har det skidt. Ang de knapper i rensdyr tak, er det nogle du sælger ud af ?? Behøver ikke svare nu bare når du har overskud og tid igen, brug din tid på hunden ;0) god bedring.

Fru Olsen sagde ...

Lykke: Vedr. knapper af rensdyrtak. Jo, knapperne kommer jeg til at sælge ud af. Foreløbig har jeg kun fået lavet dem du ser - nej, det passer ikke. Troede jeg havde publiceret et billede af dem alle, men det var en erindringsforskydning ;-) Billedet kommer en af dagene.
Det tager lang tid, så de kommer nok til at koste 50 kr. stykket ca. alt efter størrelse. De kan bestilles via mail.

Kirsten sagde ...

Det er da en rigtig god beslutning - så håber jeg de kan finde årsagen og hjælpe Ronja, så hun kommer på toppen igen!

violykke sagde ...

Jeg kikker når billede kommer ;0) de er virkelig flotte, og så rejser jeg til Island på torsdag, jeg skal huske at købe fiskeskind :0)

Annes indfald sagde ...

Åååh, nu troede vi lige.... Håber du får det ønskede udbytte af turen sydover.
Krydser fingre!

Majken Hammer sagde ...

De bedste ønsker for Ronja herfra :)

Lydert sagde ...

Mange varme tanker herfra.
Jeg håber, der snart bliver styr på, hvad Ronja fejler, så hun kan blive behandlet

Sylvia sagde ...

Det er noen flotte ting du laver.
Det er så leit å høre at hunden din fremdeles er syk. Hadde hun enda kunnet snakke, og sagt hva som feiler henne.
Heldigvis får dere nå hjelp....i Danmark . Man gjør alt for sine kjæledyr.
Jeg ønsker dere lykke til.

Lona sagde ...

Rigtig god bedring med Ronja - håber på gode nyheder i næste uge {;o)

Strikkeheksen sagde ...

Som sædvanlig smukke og kreative ting, du har lavet :-) Held og lykke med turen til DK, håber så meget, at hun kan få hjælp.

Stella Dea sagde ...

SÅ hurtigt går det vist heller ikke med at glemme mennesker vi godt kan lide. Vi må tage den tid ting tager og blogge når tiden er der. Pøj pøj med dyrlægen. Håber i finder god hjælp i Danmark. Uj hvor fine ting du får lavet.

Kisser Laptern sagde ...

Helbredende hilsner til Ronja.

Glædelig lørdag.
Kirsten

Den gamle krage sagde ...

Hvor er Ronja heldig, at hun er din hund! Så må vi bare håbe, det går hurtigt med at finde en forklaring og at få givet hende den rette hjælp.

Jeg skal også hilse hende rigtig mange gange fra vores Niki, som jo også skranter lidt. Men langt fra så slemt som Ronja.

Vi sender en hel masse helbredende ønsker!

RODErier sagde ...

Stakkels Ronja og hendes familie.

Sikke noget l...!

Jeg krydser fingre for at I får en fredelig og ukompliceret tur til Danmark på tirsdag og at dyrlægerne hurtigt kan hjælpe Ronja tilbage i god form igen!

:-) KRAM

dqpage sagde ...

Så var det alligevel godt Ronja fik sin vaccination så hun kunne få 'udrejsetilladelse'. Pyyh - håber der kommer noget godt ud af turen til DK - der er både lang tid og kort tid til onsdag. Kan godt forstå du ikke lige har det store overskud til Blogland.
De halsedisser er bare for seje :o)

Bodil sagde ...

Nydelige og spesielle!
Følger med for å høre hvordan det går med Ronja. Krysser fingrene!

Helle sagde ...

Lykke til med Ronja. - Å planlegge sykdom hver annen måned høres ikke ut som den optimale løsning, - men kanskje bedre enn ingenting. Godt det løste seg med utreise.

Fletværket sagde ...

God tur og held og lykke med Ronja.
Har du forsøgt dig med glasknapper?