onsdag den 23. oktober 2013

Ronja-musen indlagt - opdateret

Opdatering torsdag: De ringede fra hospitalet her til morgen, at de nu skyder med skarp, så hun får 5 slags medicin i drop. Hun er åbenbart tilpas med at være der, men hun spiser stadig ikke. Så de vil beholde hende til i morgen fredag. Jeg kan få lov at besøge hende sidst på eftermiddagen, så må jeg se, om jeg kan lokke gode bidder i hende.

I går tog jeg som jeg tidligere har skrevet til Danmark med hende den lille kortbenede. Hun vejer et kilo for meget til at måtte være i kabinen, men da hun er syg fik jeg dispensation. Bare hun kunne være i tasken og hvis tasken overholder målene for håndbagage. Og det gik også godt. Vi havde 3 timer i Kangerlussuaq inden vi skulle flyve videre til Danmark. Man må ikke gå en lang tur her, fordi andre hunde end slædehunde slet ikke må være her. Men et par ture rundt om lufthavns bygningen var hun også tilfreds med. Og der var mange nye og spændende dufte...




Hun var noget stresset da vi skulle lande i Kastrup og meget bange, men så var det godt, at lyset var slukket i kabinen, så de ikke kunne se, at hun kom op i favnen på mor ;-)

I dag tog vi så ud på dyrehospitalet. Spise vil hun ikke, og hun har pænt meget feber, selvom hun nu har fået ret meget antibiotika efterhånden. Hun fik taget blodprøve - noget modvilligt, men det gik. Så hjem og vente på svar. To timer efter fik vi af vide, at hendes infektionstal var meget høje, hvide blodlegemer lave og et levertal lettere forhøjet. Og de ville godt have hende indlagt. PIV, men det er jo det bedste og hun er i gode hænder. De ville starte antibiotika direkte i blodet og så må vi se i morgen...

19 kommentarer:

dqpage sagde ...

Hvor var det godt i kom til Kbh og at hun her er i trygge hænder og kan behandles for infektionen. det må give en vis tryghed at vide at nu kan behandlingen sættes ind med den intensitet der ser ud til at være påkrævet. Pøj pøj - og god bedring til hende . Håber og tror at det er det der skal til :) knus.

goej sagde ...

Stakkels lille pus. Krydser alt hvad krydses kan og håber hun hurtigt kommer på 'poterne' igen.

Ulla Røjkjær sagde ...

xxxx ❤️❤️❤️❤️

Hanne Rimmen sagde ...

Åhh ha ,så lige din overskrift og måtte straks ind for at læse, hvordan det går med Ronja.
Øv at hun ikke er rask, men godt at I er kommet til København. Nu er hun da i gode hænder.
Alt det bedste, til den lille hund.
Kh Hanne

Elena - Cupcake By Me sagde ...

Øv, stakkels... Håber at det bliver bedre. Vh

Margith sagde ...

Stakkels lille Ronja. Mon ikke hun bliver nusset og pusset på dyrehospitalet? God bedring.

Gitte sagde ...

Åhhhh hvor jeg håber på bedring til Ronja, godt du fik hende til Dk, så hun kan få behandling, undrer mig stadig over de manglende dyrlæger på Grønland,?

Madame sagde ...

Hvor er det det godt, du er taget til Danmark! Rigtig god bedring med hende - jeg håber og tror, hun snart er rask igen. Det var gribende at læse, Dorit!

Annes indfald sagde ...

Krydser fingre for en god og hurtig virkning. Så I kan komme hjem til de vante jagtmarker.

Jytte sagde ...

Åh jeg krydser fingre for at Ronja hurtigt blir´rask igen !!

Jytte sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Gitte sagde ...

Godt at hun nu er i hænderne på kyndige fagfolk...rigtig god bedring med det lille pus knus

Lydert sagde ...

Hvor er det godt, der bliver taget godt hånd om Ronja, det lille pus

Den gamle krage sagde ...

Hvor er det godt, søde Ronja bliver behandlet nu, og at der kan findes en forklaring.
Jeg håber for jer at I har hende sygeforsikret. Er selv ved at kikke på vores, for vores Niki er heller ikke billig for tiden!

Strikkeheksen sagde ...

Rigtig god bedring til den lille hund - nu får hun i hvert fald al tilgængelig behandling.
Jeg krydser fingre :-)

Lotte sagde ...

Jeg har faktisk også skænket Ronja en tanke på arbejdet i dag. Pudsigt, som en fremmed hund kan krybe ind under huden på én....... Og jeg, der selv har katte.
Gode tanker til jer!
Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

Unknown sagde ...

Du er en fantastisk hundemor !!
Lille Ronja er gode hænder på "Den Kongelige".
Her i DK er vi jo så heldige, at der er dyrlæger tæt på. Måske skal man nok lidt længere hvis der er noget specielt, men alligevel.
Og trods dyrlæger tæt på, er der nogen der ikke får "dyrene" til dyrlæge...... ;-(
Rigtig god bedring med den lille patient :-)
Hilsner
Susanne ( rok4you.dk)

Lina Aggerholm sagde ...

Åh hvor er det synd for jer begge. Har jo selv hund og ved hvor bekymret man bliver. Håber så sandelig at hun snart bliver rask. Rigtig rigtig god bedring til hende. Sender mange tanker til jer begge.
Knuz fra Lina

Helle sagde ...

Så godt at du nå har fått kommet deg frem til et dyrehospital hvor Ronja kan få skikkelig hjelp. Jeg håper at hun nå er i de beste hender, og at alt ordner seg for dere. Lykke til.