mandag den 14. oktober 2013

Hurra for dyrlæger og antibiotika!!

SÅ går det bedre med hende den lille kortbenede igen!! Jeg tænkte, at I gerne ville vide det. Hvor er det dejligt, at I har fulgt med og lagt kærlige kommentarer. Tak for det.

Det var noget af et tilbagefald tøsen havde - hun fik afleveret en masse "mørkegrønt" noget i går, og så har der ikke været noget siden. Hun har fået sin gode appetit og humøret igen. Og antibiotikaen skal hun have nogle dage endnu. Så nu håber vi bare, at det holder denne gang. Hvad hun egentlig fejler eller har fejlet vides ikke. Men som tidligere nævnt, har hun øjensynligt ædt noget der har skadet mave og tarm, så der er opstået betændelse.
Billede fra sidste efterår.
Dyrlægen så hende igen i går, og nu har jeg fået en attest på, at hendes vaccinationer er gode nok, så jeg kan rejse med hende, hvis der pludseligt skulle være behov for det. Men det regner jeg ikke med...

Hun er ellers snu den lille. Hvordan hun har båret sig ad, ved jeg ikke. Men i forgårs fandt jeg hendes pille (antibiotikaen) under sofaen, da hun havde gemt sig der. Jeg gav den ellers til hende i en fiskebolle, og jeg så, at hun spiste den. I går aftes, da jeg skulle støvsuge fandt jeg en til, også under sofaen! Så nu får hun lidt mad efter pillen, sådan så den kommer ordentlig ned i maven. Måske er det derfor der kom tilbagefald, fordi hun rent faktisk har misset et døgns behandling.

Dyrenes Venner i Nuuk har gennem et års tid arrangeret at tre dyrlæger fra Danmark kom op på skift ca. 1 uge hver måned. Men de holdt op igen, da deres formål ikke var at sørge for dyrlæge, men at sørge for herreløse dyr i internatet. Men nu har de tre tilsyneladende stiftet et selskab med det formål, at servicere dyrene i Nuuk. Og kommunen har givet dem tilladelse. Dvs. at vi i det mindste får en dyrlæge på besøg hver eller hver anden måned, nu som en fast ordning. Så nu skal vi til at planlægge sygdom ;-)

Og så er der ellers kommet en anden lille ruhåret gravhund til byen - Molly. Den bor få huse herfra og vi går forbi ind imellem og får leget lidt. Tænk, at Ronja også har været så lille.

15 kommentarer:

Pernille sagde ...

Godt hun har det bedre :)

Gitte sagde ...

Puha, sikke godt hun har det bedre, de er nogle snu nogen når det gælder medicin, kunne man knuse tabletten? Hun har jo ikke tid til at være syg når der er kommet en legekammerat til byen

Den gamle krage sagde ...

God læsning i en mørk morgenstund (kl er 6.30), jeg har været så bekymret for jer. Frygtede virkelig det værste!
Tillykke med dine raske, glade hund - og sikken da en sød lille legekammerat.

DiSign-Keramik sagde ...

Hvor er det bare godt at høre, at hun har det så meget bedre.

Hurra for dyrlægen... :)

dqpage sagde ...

Hvor er det bare gode nyheder ! :o)
dejligt at høre.
Også at der kommer en dyrlægeordning - lidt er bedre end ingenting.
Pyha - godt I slap med skrækken.

violykke sagde ...

Åh hvor dejligt at høre det går fremad, og molly hold nu op , vores marsvin hedder molly og er ca samme str. Hæ hæ

Lydert sagde ...

Hvor er det dejligt, Ronja er på dupperne igen, også selvom hun prøver at snyde med pillerne :-)

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Dejligt at det går bedre med den snu Ronja ;)

GitteBlinkilde sagde ...

Det var dejligt at høre <3

Strikkeheksen sagde ...

Nåh, hvor ser de søde ud :-) Hvor er det godt, at det går så meget bedre - du er nu også smart, at give hende mad ovenpå pillen ;-)

Bodil sagde ...

Så godt å høre at hun er blitt bedre!😊

RODErier sagde ...

Hvor godt at høre!
Sikke en lille snyder - men det giver jo mening at hun så blev dårlig igen uden medicin.

Krydser lige fingrene et par dage mere!!!

Margith sagde ...

Dejligt :-)

Marianne sagde ...

Åh hvor dejligt :)

Sylvia sagde ...

Det var godt å høre, at hund er blitt bedre, og får sin medisin.
Den lille valp var skjønn, sukk
Vi har noen nye naboer i borettslaget, som faktisk har er gravlund som din. Den er så søt. Og er den ute på sin veranda Må jeg bare nødt til å gå bort og snakke med henne. Jeg elsker hunder, selv om jeg kun har en katt. Men jeg låner hunder av og til :)