torsdag den 17. juni 2010

Så sluk da for pokker den sol!!

Ligger her i sengen og roterer som en anden grillkylling. Det er midnat, men solen står ind ad vinduet!! Det er utroligt svært at sove og endnu sværere, at komme op i morgen tidlig. Og jeg ved, at jeg vil føle mig, som en 90-årig, når uret ringer om ganske få timer.

"Hjææælp jeg vil have mørklægningsgardiner", siger jeg hvert år, ved denne tid, men får det aldrig gjort.

Prøver sommetider at lukke solen ude med et tæppe. Hvor skammeligt!

Om et halvt år, når dagen er kortest og det dybe, natblå vintermørke sænker sit tungsind over os, når det blafrende nordlys er det eneste der lyser op, så vil jeg "give min højre arm" for at få et glimt af solen, så stop dit klynk, fru Olsen - glæd dig over den lyse tid, glæd dig over solens livgivende kraft, luk øjnene og sov....

Måske sku' jeg bare lægge mig ud i hængekøjen??


Gad vide om myggene sover?

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....................


3 kommentarer:

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Hvad er sol for noget Dorit, vi danskere har kun minder om noget gult noget, hængende på himlen, nogen gange varm, andre gange mindre varm.
Jeg kan kun sige at jeg er misundelig.
God fredag Dorit.

FruE sagde ...

Hvor ser det skønt ud i din hængekøje. Synes du skal få købt det mørklægningsgardin, så kan du sove godt.

Rigtig god weekend.

Ps. skriver et indlæg om hukommelsen her en af de næste dage.

Dortheivalo sagde ...

Jeg er rigtig glad for vores mørklægningsgardiner i soveværelset og har lige købt til begge pigers værelser også. De var på tilbud i Jysk i sidste måned..
Din hængekøje udenfor ser godt nok hyggelig ud