søndag den 3. marts 2013

Det her må I se...

ADVARSEL - billedtungt indlæg - og hvis du eeelsker mus, skal du nok ikke læse videre.

Det er stadig koldt, dog ikke som forleden, men koldt! Alligevel opdager Ronja denne lille mus ude under terassen, og senere oppe på selve terrassen.
En lillebitte mus tøffede rundt og spiste vist rester fra Restaurant PIP.
Ronja snuser og snuser under terrassen.... hvor er den? 
Hov, nu er den kommet op på terrassen.
Åh, den er sød...
Den prøver at komme op i blomsterkrukken



Hvor blev du af?
Jeg kan høre dig - kom nu frem. 
Den var ikke nede i sneen, hvor er den så?
Mor, så du hvor den forsvandt hen? 
Ja, den var røget gennem revnerne i terrassegulvet, ned i sneen nedenunder. Her lå den og kæmpede for at få vejret - Ronja havde åbenbart nået at hapse den. Hun fik lov at gøre det af med den, så den ikke skulle lide mere.

Guderne må vide, hvor den har boet og hvordan den har klaret sig i så hård kulde?!

12 kommentarer:

Helle Jescika sagde ...

Ser man bort fra musens ende, så er det virkelige nogle skønne og flotte billeder

dqpage sagde ...

Sikken et drama !
og meget talende billeder :o)

Kirsten Søeballe sagde ...

Nåerh den var sød.

Dens små fine poter fik mig til at mindes en bog jeg havde som barn .

Den handlede om nogle mus som havde tøj på. Det tøj skulle vaskes kan jeg også huske.

De var også sådan nogle buttede nuttede små mus med fine poter.

Der var Pixie bøger . Og så var der Maxi bøgerne. Det var en maxibog den jeg havde.

Marianne sagde ...

Ja, mus er søde :) bare de holder sig udenfor. Men hvordan de holder varmen i den kulde - ja det ved jeg ikke.
Ronja er dygtig :)

violykke sagde ...

Hvor er de søde begge to ;0)

Kirsten sagde ...

Helt fantastiske billeder af både mus og Ronja, men lidt sørgelig slutning ;O(

Anonym sagde ...

Imponerende flotte billeder :) og selvom naturen kan være barsk, så er det alligevel en sød historie :)

Elfepigen sagde ...

Sikke nogle billeder du har fanget der Dorit:)Hammer flotte.
Det er utroligt den har klaret den kulde i har haft,men de må da have et sted at holde sig i live om vinteren???

Knus og kram herfra

Den gamle krage sagde ...

¨Stakkels lille mus - men nu fryser den i hvert fald ikke mere. Dygtig hund, og fantastisk fotograf der fik fanget dramaet så smukt.

Nola sagde ...

livets gang - super gode billeder.....du må have haft en rigtig god zoom til at fange den lille mus med. Jeg bryder mig ihverttilfælde ikke om at have dem for tæt på.

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Skønne billeder - jeg holder af både mus og gravhunde på jagt ;)

Pernille sagde ...

Men sikke nogle skønne billeder du fik taget :)