onsdag den 13. marts 2013

Stålblåt og valg - opdateret

Tiden suser afsted - kan knap nok følge med. I overmorgen går turen over Atlanten sydpå.

Vi havde valg i går og jeg skal nok spare jer for lange politiske udgydelser, blot vil jeg konstatere, at det ikke helt gik, som jeg havde håbet. 

Opdatering:
En anonym læser her kommenterer: "spar os for dine politiske holdninger, det vil være godt for Grønland". Kære (u)-ven - hvis du er den der sædvanligvis lægger hadske udgydelser her, så ved jeg hvem du er, og nu er jeg ærlig talt træt af dig og dine kommentarer!! Lige som jeg har lov at sige og skrive (oven i købet på egen blog), hvad jeg mener, så står det dig frit for, ikke at læse med. Det er et frit land, vi skal alle være her, uanset om du kan lide det eller ej! Så drop det dog! Den eneste det går ud over, er dig selv.

Så jeg fortsætter ufortrødent:
Vi har fået vores første kvindelig formand - hun er bestemt en dygtig kvinde, blot er jeg ikke enig i hendes politiske holdninger, og vi er mange der er bekymrede for de næste 4 år. 

Og et parti, som jeg bestemt ikke kan have andet end hovedrysten til overs for, for nu at sige det mildt, kom ind med 2 eller 3 mandater. De af jer der så Bag Borgen på DR mandag aften ved måske, hvad jeg taler om, for vedkommende fik udstillet sin demonstrative holdning og tilsyneladende mangel på intelligens på meget pinlig vis. Men sådan er demokratiet jo - der skal være plads til alle. Blot håber jeg ikke de får indflydelse.

Ellers har vi haft en del morskab af den danske presses dækning af valget og af Grønland - der har nemlig været stor interesse. Først var det Politikens udsendte journalist der via netavisen, fik konstateret at "Man kan ikke stemme andre steder end her, og derfor har bystyret arrangeret gratis bustransport til dem, der kommer langvejsfra i landet, som hovedsageligt består af nogle få storbyer og en række meget mindre bygder". Alle byer ligger 100-1000 km isoleret fra hinanden, og vil du fra by til by, foregår det med fly eller skib.
TV2 kom til at sætte det japanske flag ind i stedet for det grønlandske, og DR kom til at vende vores flag på hovedet. Ak, ak, research er åbenbart for meget forlangt. Flovt.
Al den sne vi ikke har fået i vinter, den er kommet nu... og der er mere på vej fra en stålblå himmel.


15 kommentarer:

dqpage sagde ...

Den himmel er noget ildevarslende...
Og hvor dumt, at den dækning af Grønlandske forhold er så fyldt af pinlige fejl.

NonnasBlog sagde ...

Hvor er det godt, at du har den smukkeste udsigt, uanset vejr og vind, når den politiske lader noget tilbage at ønske i din optik!
Pinligt, at journalisterne laver fejl!
God tur sydpå, når I når så vidt.

Kirsten Søeballe sagde ...

Jeg har ikke fulgt særligt med i det valg. Så kan ikke kommentere på det.
Men den himmel. Den er skisme flot.

Så lige en anden ting Dorit.
Jeg har lige set og rørt ved en Twin bluse i strikkebutikken Sommerfuglen i København.
Den var meget fast i det. Ved ikke om den overholdt strikkefastheden.
Det ved jeg heller ikke med min egen.
Min er ret løs. Så nu kan jeg ikke sige,hvilken størrelse der er hvad.
Jeg er normalt en XL. Strikkede min trøje i str.L Og den er rigelig stor.
Så ,hvilken størrelse du skal strikke den i og om du skal forlænge den eller ej, kan jeg nu slet ikke rådgive omkring.
Håber det bedste for din trøje når du kommer til den :-)

Nola sagde ...

Kedeligt at nogen har behov for sådanne kommentarer, pinligt for dem selv!

Demokratiet har for og bagdele - lad os håber det bedste for Grønland.

Super skønne billeder, men det ser også koldt ud. Og rigtig god tur til Danmark... lige om lidt :-)

GitteBlinkilde sagde ...

Træls med den anonyme - Er det mon samme person som du nævnte for lang tid siden ?
Den himmel ser meget spændende ud .-)

Marianne sagde ...

Dejligt at du fortsætter - vedkommende må ha' det enormt svært med sig selv !

Har ikke sat mig ind i valget i men jeg håber det bedste for Grønland.

Dejligt du skall lidt på tur igen :)

Varme tanker

Elfepigen sagde ...

Helt ærlig Dorit....hvad f****n har vedkommende gang i ??? Det er jo frit land og du har da lov at have dine meninger...som du siger det er jo DIN blog...
Jeg krydser fingre for jer de næste år og hvor er det ærgerligt når medierne kommer ud med noget de ikke har undersøgt ordentlig og det med flaget er rent ud sagt meget pinligt,altså....

Det bliver god til jer at komme syd på i varmen,så er der forhåbentlig lidt mere forår når du kommer hjem :D
Hils dine smukke piger og rigtig,rigtig god tur, glæder mig til at se hvad du kan fortælle og vise når du kommer hjem :)

Kæmpe knus og kram herfra

Indretning og ideer i sommerhusstil sagde ...

Opdagede lige din kommentar hos Lene Filihunkat det er da bare så træls med sådanne grimme og ikke mindst anonyme personer. Forsæt din blog og lad på ingen måder nogen stoppe dig så længe du ved hvad du er for et menneske og du kan stå inde for hvad du laver og skriver så lad dem ikke ødelægge dig. Ligger mig som fast følger af din blog den ser jo super spændende ud har selv en Grønlandsk svigersøn :-) så ved da lidt om dette smukke land Knus Else

Den gamle krage sagde ...

God tur fra den hjemlige kulde og hertil.
Husk nu godt med overtøj, så du kan holde polarklimaet i Danmark ud!
Og valget, tja. Jeg har heller ikke sat mig ind i det. Det er STORE spørgsmål jeres lille land skal håndtere. Krydser fingre for jer.

Trine F sagde ...

Ja det udfald valget havde, bliver godt nok spændende at følge. Og det lille Inuit parti ja man kan kun sige at principper er fine at have, men at gøre sig selv til grin , det er vist noget helt andet.
Dyster himmel du viser frem på billederne. ;_)

KirstenK sagde ...

Hmm, de der kommer med den slags hadske kommentarer har nok skelleter at kæmpe med...Til gengæld er billederne fuldstændig fantastiske...God tur til jer!

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Ja ja - sådan er det, når man lægger sine politiske holdninger ud - øv, men politik er jo, at få forskellige holdninger til at arbejde sammen, så du skal da ikke lade dig slå ud af det! Personligt synes jeg, det ser spændende ud med en ny leder af landet.
Det med flaget minder mig om en stor KFUK-lejr, hvor det koreanske (syd naturligvis:-) flag også blev vendt på hovedet, så skrifttegnene ikke kunne læses - heller ikke af dem, der kunne koreansk! Pinligt!

Hanne Rimmen sagde ...

Det er da målløst, at en sådan kommentar overhovedet bliver skrevet. Der skal naturligvis være plads til alle holdninger, også i en politisk debat, men din blog er DIT private talerør, og bryder man sig ikke om "lugten i bageriet", tja... så kan man jo lade være med at læse med !!! Hvor svært kan DET være ???
Fortsæt du med at skrive Dorit og så vælger vi da heldigvis helt selv, om vi vil læse det eller ej ;o)
Kh. Hanne

Hanne sagde ...

Forsæt endelig med at skrive lige hvad du vil. Hvis ikke man skulle skrive sine meninger i sin egen blog hvad f..... skulle man så skrive....ja jeg spørger bare.

Som sædvanlig super flotte billeder

Ulla Røjkjær sagde ...

Jeg stornyder din skønne blog... Både tekst og billeder..