onsdag den 20. marts 2013

FIF til langtidsholdbare buketter

Jeg fik 2 buketter blomster og et bundt kirsebærgrene til min fødselsdag d. 25. februar. De stod fint helt indtil jeg rejste til DK d. 15. marts, hvor jeg smed dem ud. Og den ene kunne godt have stået lidt længere. Min hemmelighed er, at tilsætte 5 pust Rodalon til vandet (udgaven med forstøver på flasken). Skift gerne vandet et par gange, og tilsæt Rodalon igen.

Jeg legede lidt med makrolinsen for ikke at blive rusten... :-) og vi kan nok trænge til lidt sommerlige farver i al denne vinterlige hvidhed...








4 kommentarer:

Marianne sagde ...

Tak Dorit - det vil jeg huske Har godt nok ikke den med forstøver men 5 ml er sikkert passende, må prøve mig frem:)
Skønne makrobilleder - det er en smuk måde at se ting på .

Ps. Hvis turen går over Fyn er I velkommen til at kigge ind ;0)

Marianne

dqpage sagde ...

Rodalon tippet kendte jeg ikke. Tak for det.
Min blomsterhandler gav mig det tip at bruge kartoffelmel til tulipaner. Jeg har ikke selv prøvet det ,men det skulle også være et godt fif til at få en buket til at holde :o)
flotte fotos.

Elfepigen sagde ...

Smukke,smukke fotos,elsker Marco, dem er d bare noget helt særligt ved, og jeg kan se at du slet ikke har glemt hvordan det skal gøres;)
Tusind tak for tippet med blomsterne,det har jeg ikke hørt før.
Jeg håber du nyder ferien;)

Knus og kram herfra

Madame sagde ...

Tak for tippet om Rodalon! Dejlige makrobilleder - det er så spændende at gå helt tæt på og opdage de små detaljer, man ellers ikke lægger mærke til.