fredag den 1. marts 2013

Hvordan hun blev til...

Skytsengel fra forrige indlæg er lavet sådan her:

Hun er startet sådan her - dette er ikke hende, men princippet er det samme: et ståltrådsskelet beviklet med staniol og dernæst malertape.
Hovedet er lavet af papir-mache og ligger her til tørre i ovnen
- jeg har ikke tålmod til at vente i dagevis på at det tørrer!!
Kroppen er ved at blive beklædt med papir-mache
Til tørre i ovnen - hun har fået hoved på - og som I kan se, har hun ikke bare til gården, men også til gaden :-)
Første lag powertex er lagt på.
Vingerne er ståltråd beviklet med malertape og lag af rispapir er lagt på med powertex som lim. Alleryderst er lagt et lag tyl.

Papir-mache: jeg har opblødt en rulle toiletpapir i vand, vredet vandet af, plukket papiret i stykker og givet det en tur med håndmixeren. Så har jeg blandet udendørs trælim (PVC) i sammen med lidt rå linolie og gipsfugemasse til en passende "leret" konsistens. Kan opbevares i lufttæt plastpose.

Powertex er en form for skulpturlim. Det kaldes også fabric-hardener. Man kan gå på kurser i at bruge materialet. Jeg køber mit her.

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Det ser spændende ud det powertex :) - skønne engle - og dejligt du viser hvordan du gør ( ikke at jeg skal prøve )

Edny sine puslerier sagde ...

Den engelen var sååå fin!! Herlig:)