lørdag den 9. marts 2013

Strikket cardigan som ren beskæftigelsesterapi...

...øv, øv, øv. Men sådan går det nogen gange.

Denne cardigan i bomuld/silke fra Hjertegarn er strikket, trævlet op, strikket, trævlet op og endelig... trævlet op og strikket om. Men, men, men... tredie gang var ikke lykkens gang.

Egentlig ser den okay ud, men den duer bare ikke til mig. Jeg kan ikke finde ud af, hvad det er - farven måske? Stilen? Garnet? I don't know.


Mønsteret er ellers fint, og giver en fin struktur.
Heldigvis hæftede jeg ikke ender og nu ser den snart sådan ud - garnet skal da ikke gå til spilde :-)


Nogen forslag til en sommermodel?

13 kommentarer:

Kirsten sagde ...

JA !!! Kim Hargraves Lucy eller Shimmer :))
Jeg kan ikke huske hvilket hæfte / bog de er i, men mon ikke du kan finde dem på nettet?
Se det var da klart svar ikke? :)))

Madame sagde ...

Åh det var synd, Dorit, men garnet skal du nok få brugt på anden måde. Jeg er ikke så meget inde i strikmodeller.
Ja til dit spørgsmål hos mig - mine egern er løbet med to af de små tæpper, jeg har lagt ud til dem :-)

Fru Olsen sagde ...

Kirsten: Sjovt, at du siger det. Selve strikkemønsteret har jeg fundet i den bog (fra modellen Sage) :-) Bogen står på hylden...

Kirsten sagde ...

Hvad synes du om de modeller jeg har foreslået?
De står på min strikkeønskelist til sommer :))

Fru Olsen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Fru Olsen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Fru Olsen sagde ...

Kirsten, jeg kan rigtig godt lide Lucy, den hvide, og har overvejet den. Jeg tror bare, at jeg vil lave noget mere tunika-agtigt, måske med korte ærmer, eller uden ærmer. Og gerne top-down. Om garnet er for tykt er jeg bare lidt i tvivl om.

Jeg er faldet lidt for dele af denne her - ikke overdelen :-)

Jeg ved ikke om linket på ordet "her" virker - ellers er det her:
http://www.interweavestore.com/Knitting/Books/23-Sophisticated-Designs-for-Every-Season.html?SessionThemeID=15

Lydert sagde ...

Se, det kalder jeg da at spare på garnet. Det er nu surt at pille op så mange gange, men det er jo trods alt bedre at få noget brugbart

Gitte sagde ...

Ærgerligt for den ser ellers flot ud den model,jeg har ingen forslag da jeg stort set altid kun strikker i uld,men kan se andre har givet lidt forslag,og ellers er en tur på ravelry næsten altid god for at finde en idè eller to

Marianne sagde ...

Træls når man skal trevle op - selvom trøjen var pæn går det jo ikke når du ikke slv kan li den .
Uh ha , forslag - det er sært , men hvis jeg ikke tager meget fejl så kommer du pludselig på noget - og så strikket du bare løs ;0))
Glæder mig til at se hvad det bliver :0))

Er ved at trevle en sort trøje op, en Wrapigan , den sad elendigt og detngjorde sorte bomuld/uld skulleikke ligge der uden at blive brugt :) - så,ja optrevling når det ikke funker .

Anonym sagde ...

Øv da osse, men du er i det mindste billig i garn, når du kan strikke af det samme fire gange :) Ingen afsætning til døtrene? Hvis det er farven, der driller, kan du måske sætte lidt kulør på ...

dqpage sagde ...

Ja jeg ved heller ikke hvad der var galt med modellen - men jeg kan godt se, hvad du mener. Havde den fx været sort, tror jeg den ville have været superflot.
Det er den slags man først ser, når den er færdig - for på papiret tager modellerne sig anderledes ud.
Forslag til andet ? jeg kender ikke den Hargreaves model som du og Kirsten skriver om - jeg tænkte straks på forsidemodellen fra Suveræn Strik - den skal jeg selv til at igang med.
Det er noget fedt garn, og det skal gøre sig godt - når der dukker en model op, der passer.

Fletværket sagde ...

Når man ikke er højere end vi to, skal man passe på med hvor trøjen skærer - måske det kan være det der driller:-)