torsdag den 21. marts 2013

Isbjørne og is på akryl

Jeg skal udstille på Restaurant Nipisa i Nuuk igen i år (april, maj og juni). Det er vist 12. eller 13. gang.

I år tænkte jeg, at det skulle være lidt anderledes - derfor har jeg i lang tid arbejdet på at kombinere mine fotos af is/isbjerge/isskosser med fotos af mine malerier af isbjørne (udsnit) rent digitalt. De er inspireret af min egen oplevelse med de to isbjørne forrige år - vi troede jo, at de var isskosser lige til at starte med... samt dét, at isbjørne dukker op i vores "forhave" oftere og oftere - lige derude, hvor vi færdes hver dag... måske skjult for vores blik.

Jeg har fået billederne printet på plexiglas i Tyskland. Printene er bestilt på foto.com og er af rigtig god kvalitet og servicen er i top. Hvert billede får aluminiums ophæng i hjørnerne, hvilket kan ses her på nogle af billederne.

Mine fotos her yder ikke billederne retfærdighed, men det giver da et indtryk.
De blanke plader er svære at fotografere uden reflekser.
Kan I se den lille isbjørn i den lille isskosse? Det er vist svært her... 50 x 30 cm
Strandet skosse. De sarte turkise /violette nuancer ses desværre ikke her. 30 x 30 cm
Ups - her kan man se mit eget spejlbillede... 30 x 30 cm
Strandede skosser som en bjørn har lagt sig til hvile på - en anden gemmer sig bagved. 50 x 30 cm
Her er det et foto af en klar turkis isskosse kombineret med isbjørnen. 50 x 30 cm
40 x 40 cm 
Klar is, som har fanget mange tusind år gamle luftbobler...  og et par bjørne. 50 x 30 cm.
Fredelig som isskossens skvulpen ligger bjørnen og slapper af.
Men akkurat som isskossen pludselig overrasker og tipper rundt,
kan bjørnen være vågen på et splitsekund. 30 x 30 cm
Bjørnen er ikke helt tilfreds med at være fanget i den klare isskosse. 40 x 40 cm
 Tænk, at så stort et isbjerg kan indeholde en (nysgerrig) isbjørn. 30 x 30 cm
30 x 30 cm. Det er svært at se, men der ligger også en isbjørn og slænger sig på ryggen i isen nede til højre i billedet.
Er spændt på om det holder og hvordan det bliver modtaget.

25 kommentarer:

Marianne sagde ...

Wauw - kanon flot.

Nola sagde ...

Det er bare rigtig flot! De flotte blå farver og billleder som gemmer sig, smuk kunst. Jeg er vild med billedet hvor isbjørnene gemmer sig blandt luftboblerne.
Dejligt du prøvede at bestille dem bag plexiglas, det giver bare så flot en dybdevirkning.

Og jeg er sikker på at du ikke behøver at få søvnløse nætter over det - de bliver et hit!! Tillykke med det :-)

Lydert sagde ...

Det er nogle utroligt flotte billeder, du har lavet. Jeg glæder mig meget til du udstiller i Himmerland

violykke sagde ...

Nøj de er flotte, det er altså utroligt hvad du finder på, det holder.

Kirsten Søeballe sagde ...

Originalt og nytænkende.
Du er så idérig.
Det holder 100%

Elfepigen sagde ...

Hvor er de flotte Dorrit...helt vildt:)
De bliver et hit,ingen tvivl.

Knus og kram herfra

Anonym sagde ...

Hold kuft hvor er det bare godt :-)
Du overrasker da bare igen og igen med din kreativitet!
Kh :-) Inge

*Pearls on a string** Dorthe sagde ...

Hvor er de smukke og alene det at få ideen....... Godt gået!

Marianne sagde ...

Vilde og smukke og vildt smukt - et vidunderligt måde at vise billeder:)

Kirsten sagde ...

Du milde himmel - de "billeder" bliver da solgt før det sidste er hængt op - jeg er dybt imponeret - dygtige dig :))

Anonym sagde ...

De holder 100 procent!!! Fantastisk flotte. Jeg gad godt eje dem alle sammen. Held og lykke med dem. Knus fra

fru Jensen
Gudhjem

Stella Dea sagde ...

Flot, fantastisk, smukt, spændende...tja hvad skal jeg sige, andet end, pøj pøj

dqpage sagde ...

Det er altså en spændende kombi med fotos og maleri - og du forstår da lige at finde bjørnen !
MEGET spændende !
jeg er faktisk ret vild med dem :o)

reSIRIkulert sagde ...

Hei
Jeg har lenge beundret alle dine flotte malerier, og disse var også meget flotte!
Min kjære mann fikk også se et utvalg av dine malerier, og vi er helt enige i at vi godt kunne tenkt oss et av dine unike malerier i vår stue. Er det mulig?
Siri

Ulla Røjkjær sagde ...

Jeg er åndeløs...

GitteBlinkilde sagde ...

Wauw - de er vildt fantastiske flotte, her kan du godt være stolt :-D

Madame sagde ...

Det er nogle helt vidunderlige billeder! De bliver et hit - det er jeg helt sikker på.

Læsehesten sagde ...

Hvor er de bare flotte.
Det tror jeg næsten at jeg skriver hver gang jeg kommenterer, men hold op hvor er du dygtig!

Lisbeth sagde ...

Hvor er de flotte.... Hvad koster de? Jeg ville da elske at eje et af dem.

Pernille sagde ...

De ser i hvert fald fantastiske ud :)

Käranån sagde ...

Underbara bilder, helt fantastiska, man håller andan när man ser på dem...

Helle sagde ...

Så en utrolig spennende måte å løse utfordringen din på. Dette er absolutt noe nytt fra dine hender, samtidig som jeg drar god kjensel på din "strek" eller "pensel".

Lykke til med utstillingen. Det er jo en grunn for at de inviterer deg tilbake for 13 gang.:)

Hanne sagde ...

Hvor er de bare smukke.... Det er altså flotte ting du laver. Jeg glæder mig til at se din udstilling i Farsø lige straks.
Mvh. Hanne

Gitte sagde ...

Så flot og farverne i motiverne er jo helt fantastiske
Held og lykke med udstillingen :-)

Anonym sagde ...

Det var da lige godt fantastisk!!!! Hvor er de SMUKKE!!!!