mandag den 18. marts 2013

Nespresso - fyld-selv-kapsler

Dette er IKKE et sponseret indlæg, som man måske skulle tro. Det er udelukkende udtryk for min glæde over min fødselsdagsgave - en Pixie expressomaskine fra Nespresso, og de dertil passende fyld-selv-kapsler.

Tidligere har jeg malet min kaffe selv og lavet det på en lille enkeltkops maskine fra Philips, eller i en stempelkande. Så jeg var lidt i tvivl om, om maskinen ville slå an hjemme hos mig. 

Jeg kan rigtig godt lide kaffen fra Nespresso, blot ikke prisen pr. kapsel. På arbejdet giver jeg stive 4 kroner for en kapsel - det er s.. dyrt for en kop kaffe!
Men jeg fandt fyld-selv Nespresso-kompatible kapsler på nettet. Og det FUNKER!! Og jeg kan stadig male min kaffe selv, hvis jeg vil. Foreløbig er de afprøvet med Illys kaffe med stor succes.

Endnu en fordel er, at www.kaffekapslen.dk også forhandler kapsler med grøn the, som Klaus drikker meget af.

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

Tak for rigtig god og for mig brugbar information - har længe puslet med tanken om en maskine , nespresso , men syntes det var altfor dyrt med kapsler.
En god kaffe eller capuccino er så godt. :)

Marianne

dqpage sagde ...

Dejligt med en gave man bliver så glad for :o)
tillykke med den.
Og intet er vel så godt som en god kop kaffe ? :o)

Madame sagde ...

Det var dejligt, at du fandt kompatible kapsler til din espressomaskine! Og I kan altså også lave te på den - det lyder smart!

Nola sagde ...

Det lyder jo genialt. Jeg drikker også Nespresso (what else?) både på arbejde og her hjemme, men har aldrig hørt om at man kan fylde kapsler selv!! Og så endda med te.
Mange tak for tippet, det må jeg resercere lidt mere i :-)
God dag :-)

Pernille sagde ...

Se det var smart :)

Unknown sagde ...

hmm.. jeg er ikke så meget til fyld-selv kapsler. For meget besvær. Jeg køber hos www.realcoffee.dk , 100% arabica kaffe og gratis fragt. Kapslerne er godt nok lidt hårdere at trykke ned, men det vender man sig til.