lørdag den 6. august 2011

?%!F3%_€#)!F8!%&...

Grrrrrr....... jeg HADER opskrifter!! Jeg duer bare ikke til det.

Hvad mener I om dette?? 


Ligner det måske noget, der er nemt at få til at passe? Nej, vel?

Ikke, at jeg ikke kan finde ud af det - når først koden er knækket til de engelske opskrifter, er det egentlig ikke svært, det er jo dybest set bare ret og vrang i varierende rækkefølge. Men HVILKEN rækkefølge! Ja, det er ikke lige sådan at få til at passe. Det er lige før jeg kyler det i havet!!

Tælle, tælle, blive afbrudt, 
tælle, tælle, tælle, blive afbrudt, tælle igen... blive afbrudt igen...
hvor nåede jeg nu til? 
starte forfra...


Jeg er ved at strikke Taygete - jeg er færdig med selve sjalet i det sorte og hvide kamgarn, som jeg købte på Island. Piece of cake - udelukkende ret med ind- og udtagninger.
(Billedet er lånt på Rosemary Hills side på Ravelry).


Er i gang med blonden - hmmm... igang, igang er vel så meget sagt. Jeg FORSØGER at komme i gang. Problemet er bare, at møget ikke passer - eller rettere, JEG kan ikke få det til at passe. Nu er jeg igang med række 3 for 3. gang!! Øv, øv...

Det ER bare ikke TV-strik, og så gider jeg ikke!! Tålmod er en dyd, som jeg ikke besidder. Jeg er født anarkist og SKAL bare være anderledes!

YO, YO, så er det sjovere, at strikke ud af hovedet, som jeg gjorde med Trolletøsens trøje.


Bare ikke sjalet kommer i kurven med UFOer - Unfinished Objects.

Forresten, vi så en UFO på himlen her i Grønland - Unidentified Object - for nogle dage siden. 
Den var stor, rund og gul og så udsendte den varme!! ;-)

11 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Hvis det er nogen trøst havde jeg det ligsådan, dog først da jeg kom til den lille fine kant som afslutning ;)

Der er da også et diagram til borden, har du ikke det ??

Eller sig til så sender jeg den.

Yt

Unknown sagde ...

Hold da op. Det er vist alt for længe siden, jeg har været forbi herinde hos dig. Sikke mange lækre lækre sager du får lavet...og de der drivtømmerskulpturer - wouw!

violykke sagde ...

hold tungen lige i munden :0) for hvis det bliver bare lidt som det på billede waaao.

Marianne sagde ...

Du finder da bare på en anden kant - en udafhovedetkantaladorit ;0))

Kisser Laptern sagde ...

Tælle, tælle og ingen afbrydelser.... så kommer du i land.

Unknown sagde ...

Det er et helt vildt flot sjal du er i gang med. Håber du knækker koden :-)

Strikkeheksen sagde ...

Så er det da godt, at du kan vise sådan et skønt billede af "datter-med-trøje" - hvor er de søde og fantastiske - SÅ rap detalje med de gule knapper :-)

Ønsker dig held og lykke med sjalet, for det er meget, meget smukt :-)

Kristine sagde ...

Hehehe..... Så fik jeg lige grinet lidt herfra morgenstunden.
Tak for det Dorit!

Hvor den fed Nûnos trøje.
Hun er en heldig pige ;)

Ha' en dejlig søndag
kh
Kristine

anette lyskjær sagde ...

Puha - sådan et tællemønster havde jeg opgivet for længe siden. Jeg har nemlig også anarkistiske tendenser. Men hold da op hvor ville jeg gerne eje sådan et sjal.
Håber stædigheden overvinder anarkien, så vi får set sjalet over dine skuldre. God arbejdslyst, Dorit.

Helle sagde ...

Mager trøst, men vi er flere som sliter med telling og tv-strikk. Sjalet blir veldig fint om det ikke ender som en UFO- da?

Trøyen til datteren ble jo veldig flott, morsomt å strikke etter hodet. spesielt når det blir så vellykket som her.

Fru Olsen sagde ...

Nu ER jeg jo født stædig, så sjalet ender IKKE som UFO!

Jeg HAR overvejet en-ud-af-hovedet-kant, men det er vist heller ikke så nemt. Så denne skal HOLDER jeg mig til opskriften. Man skal vel udfordre sig selv engang imellem ;-)

Jeg har faktisk diagrammet og skal lige havde det printet ud - det er vist nemmere at overskue.