mandag den 22. august 2011

Husbåden Ragna i søndags-berlingeren

I Berlingskes Boligen, som er med avisen om søndagen, var der i går, en 2-sides artikel om vores husbåd Ragna. Avisen har interviewet ældstetøsen Sara, som bor her til daglig sammen med kæresten Klaus.

Jeg er glad for, at avisen ikke kun har idylliseret dét, at bo på husbåd, men også har skrevet om de udfordringer, der er. (Og så er det jo ofte sådan, at læser man om noget, man véd noget om, så er det skrevne lidt misvisende. Sådan er det også her:-) De skriver bl.a. at vi tog til København for at finde et sommerhus - det er ikke korrekt. Vi er kommet i København i mange år, og ja, har ledt efter en fast base, men ikke nødvendigvis i København. Og så slet ikke et sommerhus, men pyt, pyt...

De skriver også, at livet på husbåden er blevet en livsstil for Sara og Klaus, så de nu ikke vil flytte herfra. Meeen, det har husbonden og jeg nu en effektiv løsning på, når vi selv ønsker at flytte ind permanent: vi flytter bare ind!! SÅ skal de nok flytte ud, inden der er gået ret lang tid :-)

Berlingskes Boligen kører lige nu en serie om livet på vandet. Den første artikel var i avisen sidste søndag: Et hjem på vandet. Jeg forestiller mig, at artiklen om Ragna også kommer på www.fri.dk på et tidspunkt.

I aften får jeg publiceret Vejledningen til trylletasken, og så hører I ellers ikke fra mig før efter fredag. Klaus og jeg tager nemlig 4 dage til Barcelona. Yngstetøsen Nûno er på Mallorca med 2 veninder, og ældstetøsen Sara er i Tyrkiet med kæresten, så vi vil oss...

11 kommentarer:

Kisser Laptern sagde ...

God tur til varmere og velogså tørrere himmelstrøg.

Villa Ko sagde ...

Fin artikel, ser det ud til :-) Men ja, journalister har det vist med at dreje vinklen lidt i nogle tilfælde ;-)
VH Jette / Villa Ko

Unknown sagde ...

God tur til Barcelona.

Anonym sagde ...

Rigtig god tur ned i varmen. Vi kører tilbage, hjem, næste uge. Savner så meget varmen og solen.

Madame sagde ...

Jeg glæder mig til, at at artiklen om Ragna også kommer på www.fri.dk
Rigtig god tur sydpå!

Kirsten sagde ...

Rigtig god tur til Barcelona - du skal vel nærstudere lidt Gaudi eller hvad?
Tillykke med artiklen - den ser meget positiv ud og skjønne billeder ;O)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Skøn poncho du viser i et tidligere indlæg. Jeg er vild med farverne.
Og fint at du lige kan komme med dine rettelser til artiklen, når nu journalisten ikke har fået skrevet factsene helt korrekt

stine:)

Elfepigen sagde ...

Det må da være lidt sjovt at læse om jeres egen båd i avisen:)selvom de tvister lidt på historien...det er de gode til:)
Rigtig god tur.

Knus og kram herfra

Lydert sagde ...

Det ner da stort at få sin båd i avisen - og så på hele to sider
Rigtig god tur til Barcelona

Marianne sagde ...

Rigtig god tur til Barcelona- har aldrig været der, men det skulle være helt fantastisk - er ikke spor misundelig ;0))

Må lige ringe til en ven og få ham til at gemme avisen til mig :)

MarianneL

Fru Olsen sagde ...

Tak, alle sammen. Jeg glæder mig meget til Barcelona - har været der før, så ved lidt om hvad jeg kan vente mig. Denne gang skal jeg bl.a. se Gaudis Parc Guel. Og så skal vi have tapas... og nyde solen. Og på stranden og bade.