fredag den 19. august 2011

Strikket poncho i rester

Jeg vil lige vise den poncho, som jeg strikkede til Sara i restegarn for et par år siden. Jeg ved, at hun er ret glad for den og bruger den meget.



Jeg strikkede faktisk seks ponchoer i rester på den tid (se tidligere indlæg) - denne lilla/turkise samt en sort/grå/hvid til Sara, en råhvid/grå/brun til Nuno, en sort/grå/hvid, en lilla/turkis og en i brune farver til mig selv.

Denne er strikket i 2 lige stykker, som så er syet sammen. Der er brugt alskens rester, bare de passede i farven. Der er også brugt alskens teknikker - bare ud af hovedet og hvad jeg nu følte for.
Nogle af ponchoerne blev strikket fra halsen og ned med udtagninger midt for og bag.

Det er et rigtig godt reste-projekt. Jeg er ved at samle sammen til endnu et reste-projekt. men for at få rester, er man jo nødt til at købe garn engang imellem, ikk? ;-)

Derfor kunne jeg ikke stå for dette garn, som var på udsalg. Det lilla "Ambre" er 70 % bambus og 30 % bomuld og farven er SÅ flot. Det blå og rosa med navnet "Viol" er lavet af 60% uld, 20 % bambus, og 20 % silke, en kombination jeg ikke er stødt på før. Det er SUPER-blødt, men hvordan det er i brug aner jeg ikke - det må komme an på en prøve.

Hvis man klikker ind på Naturgarn.dk får man dog ikke rigtig noget resultat - det virker en smule suspekt, hvis man Googler lidt. Nogen, der ved noget om det?


6 kommentarer:

violykke sagde ...

næ men fedt navn :0) og super fed Poncho demhar jeg også lavet nogle stykker af :0)

anette lyskjær sagde ...

Jeg nyder altid besøgene på din blog. Uanset om det så er strik, maleri, natur eller noget helt andet.
Der er en god og rolig energi her hos dig....altså på den fede måde.
Ha' en dejlig weekend, Dorit.

Bettina sagde ...

Hej Dorit,
Jeg har fundet din blog via "Blogkvinder 40+", og jeg er helt tryllebundet af den og det indblik i jeres liv den giver.
Din kunst og alsidige kunsthåndværk er utroligt smukt og af meget høj kvalitet, kan man se.
Jeg har lyst til at købe det hele :-)
Jeg boede i Grønland som barn. To år i Paamiut og to år i Aasiaat i slut 70'erne og start 80'erne.
Det var de bedste år af min barndom. Jeg har altid drømt om at komme tilbage til Grønland, og har i mange år forsøgt at overtale min mand til, at vi skulle søge jobs nord på, men desværre uden held. Jeg håber dog stadig på en ferie der oppe. Jeg forstår stadig lidt grønlandsk men taler det ikke mere.
Din isbjørne reportage fik mig til at tude.
Jeg har lige selv startet en "small-talk-blog" op, hvor jeg skriver om løst og fast og lidt af hvert. Du skal være velkommen til at kigge forbi på "med et glimt i øjet" www.medetglimtiojet.wordpress.com
God weekend !
KH Bettina S.

DiSign-Keramik sagde ...

Hejsa
Hvis du skriver ".com" bagefter, i stedet for ".dk", så kommer der noget frem. Men ved ikke om det er den rigtige side.

Kh. Dianna

Hanne sagde ...

Ponchoen har Dorit-farver:)
Den matcher fuldstændig maleriet ude i sidebaren.
Pøj pøj med det nye resteprojekt.

Helle sagde ...

Ai hvor du er produktiv, du får meg til å føle meg som en sinke. - Sjalet du strevde med ble jo riktig så lekkert. Så det var vel verdt alt slitet?

Veskene du har sydd ble kjempelekre! - Spesielt den med for med gravhunder. (Har selvfølgelig ingenting med at jeg selv har gravhund).