torsdag den 4. august 2011

Trylletaske

Så er Trolletøsen taget afsted igen - hjem til Århus. Det har været rigtig hyggeligt, at have hende hjemme - og vi savner hende allerede.

Hun skal sammen med veninder til Skanderborg Festival i næste uge - hun har fået et job på festival'en som reserve-lokums-tømmer :-) Hvad gør man ikke for gratis adgang og mad festival'en igennem ;-)

Hun savnede en pung/taske, som hun kan have over skulderen og hvor både pung og kamera kan være i. En af veninderne har åbenbart det, de kalder en trylletaske, som hun kan have alverden i. Så i aftes ved 21 tiden gik mor her i gang efter Nûnos beskrivelse.


Og jeg skal love for at det er en trylletaske: Et forsøg viste, at hun kan have følgende i den, uden at den er mokket helt op: Pung, mobil, brilleetui, solbrilleetui, kamera, pas, kuglepen, blyant, tyggegummi, Eight Hour Creme, høretelefoner, keystrap med nøgler, elastik til håret, brillepuds og memory key!!

Tasken er 18 cm bred for oven og måler 24 cm i højden, så den er ikke så stor, men pga. læggene rummer den som sagt en masse. Jeg har også lagt et snit/læg nede i hver runding i bunden.

Den er klippet ud af hovedet og lavet i en rest kraftigt bomuld med alm. bomuldsfoer og lynlås. De to "guld-hængsler" i siden var også i gemmerne. Jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med den, og det blev Nûno bestemt også.

Ellers er jeg endnu ikke kommet mig over vores fuldstændig fantastiske oplevelse med isbjørnene, som jeg skrev om i sidste indlæg. Jeg drømmer om bjørnene om natten, og min hjerne og hjerte kan ikke rigtig blive enige om, hvordan jeg har det. På den ene side, var det det rigtige at gøre, på den anden side kan jeg slet ikke holde ud at tænke på, at de blev skudt... Der går nok nogen tid endnu...

Jeg får heller ikke lov, at glemme det lige med det vuns - på mit højre lår har jeg et blåt mærke, der siger spar to - det er på størrelse med min ene hånd. Jeg fik det i båden og kan godt erindre, at jeg slog mig, men ikke hvornår og på hvad - det siger lidt om, hvor hektisk det var på et tidspunkt.

Ikke fordi jeg skal strippe her for åben skærm, men I skal da lige se det... :-D

15 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Altså, at du sådan lige kan trylle en trylletaske frem på en aften - imponerende :-) Den er blevet superfin.

Du har da helt klart haft andet at tænke på i den båd, der skal alligevel noget til, for at få sådan et mærke - på en eller anden måde har den historie også hængt fast i mit hoved - måske fordi det altid er uhyggeligt at dræbe sunde og raske skabninger, fordi andre føler sig truet!
Det kan vel ikke være løsningen i længden, at vi mennesker ikka kan finde ud af at sameksistere?? Men helt enkelt er det jo ikke.

Fru Olsen sagde ...

Nej, det er nemlig ikke helt enkelt. Det er bare SÅ trist, at netop sunde og raske dyr, skal dræbes, bare fordi de prøver at overleve. Og det er jo os, der er i deres land. Men sådan er det nu engang, og vi kan jo ikke sætte en hel by på spil. På den ene side... på den anden side...

Jeg vile SÅDAN ØNSKE, at det var lykkedes os, at jage dem til havs, men jeg ved også godt, at så kom de måske ind igen her, eller i den næste by/bygd mod nord.

Sært nok har jeg intet problem med at skyde et sundt rensdyr og partere det - det er jo "mad" - hvad er forskellen?? Måske, at isbjørnen er hele verdens ikon, måske fordi det ikke er mad (for mig), måske fordi jeg har en forkærlighed for netop isbjørnene, måske fordi jeg føler de skulle have haft flere chancer... åh, det er svært! Jeg græder indeni.

Maria sagde ...

det er bare en super fin taske, det er da også vildt svært at finde en taske i den rigtige størrelse. Enten er den for stor eller også er den for lille. Har også tænkt mig jeg skulle eksperimentere med tasker Men syntes ikke jeg er helt så god med min symaskine endnu.
Wauuu, hvor er det en vild oplevelse du har haft, kan godt forstå du har været hele følelsregistret igennem. Syntes jeg fik fugtige øjne af at læse din beretning.

violykke sagde ...

Jeg er totalt vild med den taske, super fed, hvis man kunne sy :0)

Anonym sagde ...

Sikke da en skøn taske. Tror da jeg skal til at finde symaskinen frem :)

Irene sagde ...

Det er en usædvanlig flot taske du har syet! Den må din datter være glad for:-)
Sikken en histirie med isbjørnene. Trist at det var nødvendigt at skyde dem, men fantastiske billeder du har taget undervejs

Marianne sagde ...

Syet på en aften, uden mønster- du er så go' også med symaskinen :)

Ka godt forstå du græder indeni - det gjorde jeg også da jeg læste det. Jeg tænker stadig på det og de skønne malerier og dine fortællinger gør også at jeg føler mig tættere på dem end tidligere.
Selvfølgelig er det lettere at skyde et rensdyr for det er jo mad- og vi har altid dyrket jagt for at få mad ikke for at slå ihjel!

Kærlige tanker fra Marianne L

Marlene sagde ...

Super flot taske, men jeg er nok lidt dum ;-) Hvad er trylleriet ved den?? At den har læg og derfor rummer mere end man skulle tro eller???

Av av av for et blåt mærke. Ja, det har været hektisk og trist.

Kram Marlene

Balles Bazaar sagde ...

Imponerende at du sådan bare kan sætte dig ned og lave sådan en fed taske - bare ud af hovedet. Den er bare superlækker.

Kisser Laptern sagde ...

Uhh, jeg er også imponeret over at du lige kreerer en taske uden mønster.
Jeg har for nyligt skrevet om min kamp for at lave en brugbar taske - og mønster.

Jeg er vokset op på en gård.
Det gør nogen gange tingene lidt lettere, når dyreverdenen kolliderer med os eller vores følelser.

Eller også er jeg bedre til at være en kold ***.

God weekend.

Anne-kaffekande sagde ...

Som jeg håber du ved, har jeg længe været fasineret af dine fantastiske malerier og fotos. En lille snært af midsundelse ifht alle de skønne oplevelser du fortæller så farverigt om, har jeg også haft. Men denne oplevelse, kan jeg godt forstå du har svært ved at få til at falde på plads. Det virker så meningsløst, selvom det helt sikkert var nødvendigt ... Tasken er så fed. Måske du vil tegne en skitse? Er den nederste del klippet med buede hjørner? -og er der en oval bund i? Det er utroligt, hvad der skal være i en dametaske:-) kh Anne

Hanne sagde ...

En smækker lækker taske med meget stort festival potentiale ;)
Det er godt nok noget af en tatovering du har fået under isbjørnedramaet.
Betragtet her fra mit bjørnefrie hjørne, gjorde I hvad I kunne for at få en happy end på isbjørnenes rejse ind i menneskenes domæne.
Isbjørnene ville jo være farlige for alle de mennesker der bor i jeres område, netop fordi de var kommet på udebane.
Det er et smukt og fantastisk dyr, men også et farligt dyr, der ikke kan leve i sameksistens med menneskenes små eller store samfund.
Kærlige hilsner og tak for de helt åndeløst smukke fotos.

Pia´s Hverdag sagde ...

LÆKKER taske, det er da lige sådan en man drømmer om, især når man bruger briller OG solbriller, penge OG læbestift, mobil OG desinfektionscreme, ja, det fylder godt alt sammen.

Tror godt jeg kan følge dine isbjørne frustrationer ...

Anonym sagde ...

Av for den et mærke!

Der må været meget at fordøje og tænke over efter sådan en oplevelse. Men som nyhederne fortæller i dag, så kunne det være gået helt galt, hvis beslutningen ikke var blevet truffet (politiken har en historie om 4 der er blevet såret af isbjørn på Svalbard).

Skøn, skøn taske du har lavet. Den ser helt rigtig ud til formålet.

Michael Seeger Hanmann sagde ...

For dælen da Dorit, tænk at have sådan en mor, du fixer bare det dine børn lige måtte mangle.
Jeg kan sagtens forstå at du er mærket efter den episode med "aflivningen" af de to isbjørne, men som du selv påpeger var der intet alternativ.
I kærlige tanker, god weekend.