tirsdag den 30. august 2011

Hjemmelavede flødeboller med hindbærskum...

... lyder det ikke bare lækkert??! Lækkert var det i alle fald, da Sara gik i køkkenet og fik kreeret disse lækre flødeboller med marcipanbund og hindbærskum.

Jeg troede egentlig, at det var enormt svært at lave, men det så nu nemt nok ud, da Sara gjorde det :-)

Først skar hun bunde ud af ren marcipan og bagte dem lidt i ovnen. Så piskede hun æggehvider helt stive med en indkogt "sovs" af hindbær og sukker. Den blev sprøjtet på bundene og de fik igen en kort tur i ovnen. Til sidst overtrak hun dem med henholdsvis hvid og mørk smeltet chokolade.
At dømme efter tavsheden kombineret med visse bandeord, krævede det sidste vist en vis form for koncentration:-)

- - M U M S - - 

Det er bare superærgerligt, at alting smager af ingenting, fordi jeg ligger syg. Så jeg har ikke lyst til at spise - heldigvis VED jeg hvordan de skal smage, og så må jeg jo bare forestille mig smagen, for nydes skal de:-) Har ondt omtrent alle de steder man kan have ondt og haft 39 i feber. Nu er feberen faldet, men godt kan man ikke sige, at jeg har det. Jeg er faktisk rigtig YNKelig. Meen, det går vel over... Kræfter og overskud har jeg ingenting af, så blogrundture må vente... I hører fra mig...

17 kommentarer:

Fluesvampen sagde ...

Whau - de ser lækre ud. Dejligt med aktive børn/unge der kaster sig ud i projekter :-)

violykke sagde ...

rigtig god bedring, de ser meget gode ud :0)

reSIRIkulert sagde ...

Lekkert! :o)
Tror ikke jeg har hørt om marsipanbunn, men tror det må være bare fantastisk!
Siri

Trine F sagde ...

Uhm de ser lækre ud ;-) og sikken koncentration, der lyser ud af Sara.
God bedring til dig

Kludemutter sagde ...

Jeg ville osgå ærge mig hvis jeg ikke kunne smage disse skønne flødeboller. Godt du kan huske smagen.
God bedring.

Yt

Marianne sagde ...

Hvor er det træls( og en hel masse andet) at du stadig ikke er frisk - og de der flødeboller -hold da op hvor de ser gode ud - jeg kan næsten ikke holde på mundvandet.
Sara må rigtig gerne komme og besøge mig ;o) mig.

Rigtig god bedring

Majken Hammer sagde ...

Ser lækkert ud - da jeg elsker flødeboller kunne jeg tænke mig opskriften :)

Birgitte Graversen sagde ...

Du må ha' en god og hurtig bedring. Du kan jo ikke ligge der, når du har ferie ;o)

Bettina sagde ...

God bedring til dig.

Kirsten sagde ...

MUMS og rigtig god bedring - din stakkel :O(

Strikkeheksen sagde ...

Rigtig god bedring, din stakkels kvinde - jeg tænker godt nok, det må være surt, ikke at kunne smage de lækre flødeboller - tror de kan være svære at gemme til du er rask igen ;-)

unikarina sagde ...

Hvis der ikke havde været så langt, så var jeg kommet forbi til aftenkaffe :o)
God bedring...

Anette sagde ...

De flødeboller ser rigtig lækre ud. Håber du snart bliver frisk igen - rigtig god bedring.
KH Anette

Madame sagde ...

De ser helt skønne ud, men kræver nok lidt håndelag. Åh din stakkel - rigtig god bedring!

Elfepigen sagde ...

Mums... de ser gode ud...:)
Stakkels dig..føler virkelig med dig..
Sender lige mine "god bedring engle"

Knus og kram herfra

Fru Olsen sagde ...

Tusind tak alle sammen for de gode ønsker - det går laaangsomt fremad. Jeg skal se om jeg kan vride opskriften ud af Sara, så jeg kan bringe den her.

lajoma sagde ...

MUMS ! de ser lækre ud :)