onsdag den 1. juni 2011

Fridag, sol, havblik, is og duften af lyng...

Fridag og sol
gåtur i fjeldet med hundene 
i ført korte ærmer
duften af lyng og frisk hav
kælvende is
havblik
- kameraet er med

Nuuks vartegn Sermitsiaq (godt 1200 højt) og en lille smeltevandsø, 
hvor hundene fandt de mest forførende dufte af redesøgende og parringskåde ænder.

 Et lille smeltevandsløb på stranden nede foran huset.

Close-up af tangen i de smukke farver

Mon det er et af Geodædisk Instituts målepunkter til kortlægning, 
som sidder her i fjeldet ude på pynten?

Alberth nyder udsigten...

Hjemme igen ruller Ronja sig i sneen - hvis hun tror hun får renset pelsen,
kan hun godt tro om, den sne der er tilbage, er sort og snavset.

Denne skosse er i dag strandet lige nede foran huset.

Gråsiskenerne har gang i et eller andet ude i Restaurant Pip... 
Det kan da ikke allerede være en unge, som fodres?

Andeparret har slået sig ned ovre i Mads & Helles have.

Se her de smukke fjer på andrikkens ryg.

 I min egen have er rabarberne vokset

Ogsa lupinerne nyder solen...

Kæmpestenbrækken kommer også efter det.

Mit drivtømmer ligger og tørrer i solen.

Nu vil jeg ruste mig til et besøg hos dyrlægen. 
Ronja skal have bortopereret en knude, som hun har fået på halsen. 
Hun skal i fuld narkose, og det er ikke så sjovt... piv...

7 kommentarer:

Helle sagde ...

Ouch, Opreasjoner av små hunder kan jeg slutte meg til ikke er for pyser. Lykke til med Ronja.

Klem. H

Vores have sagde ...

Hej Dorit.
Rigtig flotte naturbilleder - utrolig flot natur der er på Grønland.
Ha´en god onsdag aften.
Knus Hanne Bente

Pia sagde ...

Flotte billeder af naturen :-)
Siden jeg for flere uger siden skiftede til Google Chrome, har jeg ikke haft nogen problemer med Blogger.

Bettina Holst - om kunst, indretning, kreative ideer o.ma. sagde ...

OOOOiii nogle fede naturbilleder. Me like :-)

anette lyskjær sagde ...

Smukke billeder af det Grønlandske forår. Nyd dagen, Dorit:D

Anette sagde ...

Held og lykke med hunden, håber den kommer hurtigt ovenpå igen.

Dine billeder får mig til at længes tilbage, jeg var på ferie på Grønland i 2008 - det var nok min bedste ferie nogensinde og jeg længes tilbage.
KH Anette

Kirsten Søeballe sagde ...

Skønne billeder. Det stykke drivtømmer har en masse øjne der stirrrer :-)
Håber Ronja er ovre det værste nu ?