torsdag den 14. juli 2011

Hvordan i al verden...

... er denne rollator kommet ud i fjeldet?? Jeg mener, hvis man er bruger af sådan én, går man næppe i et uvejsomt terræn. Ikke desto mindre var det, hvad jeg stødte på, på en af mine ture med de små firbenede.

Kurven fra rollatoren lå massakreret ved siden af - nogle stivere i netop "min" turkisgrønne farve kom med hjem. De skal blive til ben på en af mine kommende fugleskulpturer af drivtømmer.
(Og så skal jeg da vist også lige ud at hente selve kurven - jeg rydder op og gør en god gerning :-) og kurven kan vist skæres med vinkelsliberen og så kan jeg liiige se, hvad den kan bruges til...)


Hvad er op og ned her?

Den arktiske sommer er kort og hektisk, men floraen er smuk i al sin lidenhed.

Her en tundrapil sammen med fjeldrevling (sortebær).

Og her en fjeldpryd, som vokser i tuer. 
De lyserøde er kryblyng, som ligeledes vokser i puder.

Her fjeldsyre, hvis blade er rige på C-vitamin, og som eskimoerne har brugt som "salat".

Et smukt lille vandløb


11 kommentarer:

Unknown sagde ...

Åhhhh misundelse ER altså en grim ting. Vores naboer rejste til Grønland d. 6. juli. Inden de rejste gav jeg dem adressen på din blog, med ordene "hvis I glæder jer nu, så vent til I har set Dorits billeder" og ganske rigtig, et par timer efter kom der en mail om at nu var der ikke mere plads i maven for bare sommerfugle. Hvis de bare oplever en brøkdel af det du viser os med dine smukke billeder, så er jeg ikke i tvivl om at de alle sammen får en oplevelse for livet. Jeg misunder jer bestemt ikke om vinteren, i den mørke tid. Men jeres sommerhimmel, som bare er SÅ smuk blå, den misunder jeg jer meget :o)

Rigtig dejlig sommer.
Knus Jill

Unknown sagde ...

Jeg har hørt at Margrethe er på Grønland - men det er nu nok ikke hendes.

Smukke, sarte blomster i en barsk natur, og en fantastisk spejling.

Klem herfra.

Lene sagde ...

Super skønne natur-billeder, ville gerne opleve det en dag, så håber jeg en dag kommer op i nærheden af dig. knus fra danmark.

Kisser Laptern sagde ...

Er det mon nogen af de dumme drenge, der har kedet sig? Øv, dermå være en gangbesværte, der måholde sig i ro nu.

Fjeldsyren ligner den syre, vi har her, men den er jo nok mindre.

Her i Østjylland pisser regnen ned...så er det sagt!!

violykke sagde ...

åh hvor er der smukt.

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Smukke billeder Dorit, og så fik du da også lige noget "genbrug" med dig hjem.
I kærlige tanker, god Torsdag aften.

Helle sagde ...

Ut fra bildene du viser får jeg assosiasjoner til det norske høyfjellet som er helt fantastisk vakkert, men hvor sommeren er raskt overstått.

Spent å se hva du får til av kurven du fant.

Kirsten sagde ...

Ja, det er da utroligt hvad naturen byder på - en rolator - MEGET MÆRKELIGT!!! Men jeg skal da love for at naturen også viser sig fra den smukke side på dine billeder ;O)

Anita Tørmoen sagde ...

Fine villblomster hos deg:) Det var et merkelig sted og sette fra seg en rulator:D

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Tja, hvor mon den kom fra? Skønne billeder af den korte frodighed. Husker megen sne og kulde på din blog for ikke så længe siden:-)

KirstenK sagde ...

Meget meget mærkeligt med den rollator der...men vedkommende er måske blevet båret tilbage...men endejlig turkis farve...trods alt!
God dag til dig!