torsdag den 10. november 2011

Strikket og hæklet vest

Hos Julie, som har bloggen muselberg.blogspot.com, så jeg en lækker hæklet vest, som Julie også sidenhen har hæklet. Hun fandt også den originale opskrift på etsy.com.

Min yngste trolletøs Nûno ville gerne have sådan en, så jeg fandt garn frem fra lageret og lavede min egen version. Garnet er Lima uld lagt sammen med Alpakka/silke.

Jeg startede med hæklenålen - 4 rækker fastmasker og gik så over til perlestrik i dobbeltgarn på pinde nr. 7. Kraven er strikket på til sidst i en mellemting mellem rib og perlestrik. Der er taget en del ud, så den bliver stor og fyldig.


Nûno har selv taget billederne her. 
Her ser vesten blå ud, men den er lilla, som de ses på de nederste billeder. 


6 kommentarer:

Julie sagde ...

Ej ja Dorit ;0) Den er godt nok også blevet lækker i strik

violykke sagde ...

den er da bare super sej, kan godt forstå hun smiler ♥

Anonym sagde ...

Wong Wai:
SMUK, SMUK datter & STRIK ;-)
God aften til dig og dine :-)

Hanne sagde ...

Hvor er den lækker:)

Kirsten sagde ...

Smuk vest til smuk pige, sådan skal det være ;O)

Unknown sagde ...

hvor er den fantastisk, sikken en farve!!! Jeg har også set den hos Muselberg og det er helt sikkert jeg skal også i gang, det er en absolut MUST HAVE vest/bluse.
Er helt vild med din version, men sådan har jeg det jo tit med de ting, du får kreeret ;o)

knus Jill