mandag den 7. maj 2012

De arktiske bønders forarbejde

Dagen igår bød på det mest vidunderlige forårsvejr - havblik og sol fra en blå, blå himmel. SÅ må det være tid til det sædvanlige gravearbejde for at få mistbænkene fri af sneen. Bønderne skal i jorden :-) Fuldstændig åndssvagt, jeg ved det, sneen smelter jo af sig selv. Det går bare for LANGSOMT, så den må hjælpes på vej!
Haven gemt under i hvert fald 1 m sne.
Klaus tager bestik - hvor var det nu lige mistbænken var? - og går i gang med skovlen...
Jeg tager over... senere blev der skiftet til shorts, så varmt var det.
Det ser ikke ud af noget, men tro mig, der er flyttet mange kubikmeter sne.
Og mine små træer nede ved stengærdet er næsten fri af sneen.
Senere på dagen fik solen bugt med al isen fra mistbænken og rabarberne viste sig med de fineste lyserøde skud.
Senere fik vi også gravet grow-campen og noget af forhaven fri.
Så er det tid til lidt afslapning på terrassen. Det er skønt at sidde og strikke udenfor. Klaus nyder bare :-)
Hundene ligeså, og når man er kortbenet hund, må man gerne være på bordet - udenfor ;-)
Alberth får en tur med børsten. Ikke nogen yndlings-ting, men han finder sig da i det.
Vi nyder de mange edderfugle - bemærk spejlingen.

Så er det tid til lidt gravearbejde igen, så også havebænken bliver til at sidde på.

Og i dag værker ryggen... ;-)

9 kommentarer:

Marianne sagde ...

De fleste rygskader forekommer når folk der ikke er vant til det, pludselig får lyst til at grave ;0))

Noget af en arbjde I fik lavet - og vildt at rabarberne ved du er på vej ;0))

Marianne

Kirsten Søeballe sagde ...

Så får I måske tingene til at komme 14 dage før op af jorden :-)

Kirsten sagde ...

Altså altså hvem der bare kunne låne en time eller to på din terrasse :)
Jeg ville suge alt det skønne til mig og aldrig glemme så smuk en udsigt! Nåh og så var det jeg vågnede her i stuen - tak for smukke billeder :))

Madame sagde ...

Tænk at I har så meget sne stadigvæk - sikke nogle vidunderlige billeder! Sjovt at tænke sig at man kan gå rundt i shorts, når der ligger sne.

FruE sagde ...

Lidt af et arbejde at gå i gang med :-). Sol, sne og shorts....så er det snart sommer :-)

dqpage sagde ...

Hej Dorrit
Kender godt det der med at det trækker for at komme i haven ..
har dog ikke prøvet det mens der endnu var sne ;o)
kan godt forstå utålmodigheden
- og fantastisk at kunne sidde der på terrassen med den udsigt !
Og så må jeg lige komplimentere billedet med edderfuglene (spejlingen) forrygende flot !
hilsen Mona

KirstenK sagde ...

Ja man kan sige at det at grave haven får en helt anden betydning når man ser dine billeder...her har vi desværre ikke shortsvejr...men forårsagtigt er det da!

Hanne Rimmen sagde ...

Bliver så imponeret hver gang du sender billeder. Ja, alt er så anderledes og på samme tid fascinerende på Grønland. OG nu dine forårs haveforberedelser ...
det er da en historie helt for sig ;o))
- det havde jeg aldrig forestilt mig!
Hilsen Hanne

Bodil sagde ...

For en super blogg du har! Jeg er så fascinert av dyre-og fuglelivet du skildrer fra Grønland. Kjempeinteressant å se hvordan dere lever også. Ser at du spiller på mange strenger og er meget kreativ. Jeg kan ikke matche deg på det, men liker veldig godt alle slags formingsaktiviteter, reiser og lesing. Gleder meg til neste innlegg!