mandag den 13. december 2010

Endelig hjemme efter 14 timers rejse - mødt af snestorm

Efter 14 timers rejse er det godt at sidde hjemme i sin stol og slappe af. Utroligt så træt man bliver af at lave ingenting. Men det tog altså også lige 8 timer mere end vanligt!!

Vi nåede afgangen i København med nød og næppe. Vi daskede rundt i lufthavnen og osede og havde god tid - troede vi. Hvad ligner det at flytte afgangen 10 min. frem - de ventede faktisk kun på os og lukkede døren i hælene på os?!

Se så her - nu er vi der. NOT!

Kaptajnen i højtaleren - pga. snestorm i Sdr. Strømfjord vil han cirkle rundt og se om ikke vejret bliver bedre. 30 min. efter: vi tager lige 30 min. mere. Osv.

Efter 2 TIMERS cirklen var sigtbarheden OK, så han gik ned.

Nej, det er ikke indlandsisen, men en snestorm under os. Solen kan akkurat skimtes i horisonten - den kommer ikke højere op her nord for Polarcirkelen.

Indflyvningen var lige lovlig spændende - han cirklede rundt, skiftevis i glideflugt og med speederen på, og kom ind modsat af hvad vi plejer, så vi var lidt rundforvirrede!

Endelig på jorden. Banen er fint ryddet.


Vel hjemme i Nuuk var det snestorm med megasorte truende skyer og drønglat. Ja, jeg ved det godt - nu har jeg råbt på sne så længe - jeg klager heller ikke :-)

Mon min bil vil starte i morgen?


Vores julelys er dækket af sne.


Og det lille juletræ på terrassen er næsten væk, men hyggeligt er det!

Nu skal det blive skønt at hente hundene Ronja og Alberth hos nogle venner, som har lavet dejlig mad.

7 kommentarer:

Villa Ko sagde ...

Hi hi, så fik I da sne! Nu er den heldigvis væk her, ihvertfald for en kort bemærkning.
Jette / Kamma og Ko

Anonym sagde ...

Godt at I kom helskindede hjem.
Man er heldigvis ikke så tøset pga lidt sne deroppe som hernede (eller i Frankfurt - FNYS)

Jeg håber der nu er dømt hvid jul hos jer også. Det er så godt for det almene velbefindende når der ikke er så sort!

Kh :-) Inge

Anita Tørmoen sagde ...

Litt av en flytur - bra at de er forsiktige i slikt vær:)

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Velkommen hjem Dorit, dejlige billeder.
Rigtig glædelig jul og godt nytår, til dig og dine.
Klem herfra Odense.

Kludemutter sagde ...

Sikke flyve tur, godt i kommer sikkert ned.
Det er godt man ikke ved det inden turen starter ;)

Yt.

violykke sagde ...

Dejligt at høre i er kommet godt hjem, og så til sne, det har du jo eftersøgt :0)

KIRKEBY sagde ...

Det ser nu hyggeligt ud med al den snestorm. Ja vi har engang måtte udskyde en ferie til Bornholm, fordi min man ikke kune lette fra Grønland, da han havde været der oppe og arbejde. I har det "vilde vejr" der oppe nord på!
Jeg gætter på at bilen ville starte! Den ligner en bil der altid starter.
Mvh Maria